To Agkyrovoli
. . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . .

Καλώς Ήλθατε στο Αγκυροβόλι!

Για την καλύτερη περιήγηση σας στο χώρο μας

κάντε την εγγραφή σας ΤΩΡΑ δωρεάν

ή συνδεθείτε με το όνομα μέλους και τον κωδικό

πρόσβασης σας.

Σε περίπτωση που ξεχάσατε τον κωδικό σας

ζητήστε να σας στείλουμε νέο κωδικό πρόσβασης

στο email: agkyrovoliforum@gmail.com

. . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . .
To Agkyrovoli
. . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . .

Καλώς Ήλθατε στο Αγκυροβόλι!

Για την καλύτερη περιήγηση σας στο χώρο μας

κάντε την εγγραφή σας ΤΩΡΑ δωρεάν

ή συνδεθείτε με το όνομα μέλους και τον κωδικό

πρόσβασης σας.

Σε περίπτωση που ξεχάσατε τον κωδικό σας

ζητήστε να σας στείλουμε νέο κωδικό πρόσβασης

στο email: agkyrovoliforum@gmail.com

. . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . .
To Agkyrovoli
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


To Agkyrovoli
 
ΦόρουμΠόρταλLatest imagesΕγγραφήΣύνδεση

 

Σύνδεση
Ψευδώνυμο μέλους:
Κωδικός:
Να γίνεται η σύνδεση αυτόματα σε κάθε μου επίσκεψη: 
:: Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου
Η Ώρα Είναι
Παρόμοια θέματα
Οκτώβριος 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
ΗμερολόγιοΗμερολόγιο
Πρόσφατα Θέματα
» SARRI ERGON ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 1:07 pm από Μαίρη Γούβα

» Προσφορά // 2 Μήνες Δωρεάν Ρεύμα
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 1:01 pm από Μαίρη Γούβα

» Προσφέρω Γιατί Νοιάζομαι!
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 12:58 pm από Μαίρη Γούβα

» ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 12:54 pm από Μαίρη Γούβα

» Κατασκευή ιστοσελίδων
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 12:52 pm από Μαίρη Γούβα

» Βαπτιστικά
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 12:49 pm από Μαίρη Γούβα

» Διανομές & Μεταφορές
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 12:42 pm από Μαίρη Γούβα

» Συνεργείο Καθαρισμού
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 12:40 pm από Μαίρη Γούβα

» Ολυμπιακός: «Σφράγισε» το πρωτάθλημα, επόμενος στόχος το αήττητο και το Κύπελλο
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΔευ Ιουν 29, 2020 3:51 pm από Μαίρη Γούβα

» ΣΥΡΙΖΑ: Μη «λήξαν» το θέμα του σποτ - Προσπαθούν να τα... μαζέψουν - Συνεχίζονται οι αντιδράσεις
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΔευ Ιουν 22, 2020 9:35 am από Μαίρη Γούβα

» Διαγραφή από τα μητρώα αδειών κυκλοφορίας με μια υπεύθυνη δήλωση
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΣαβ Ιουν 20, 2020 9:35 am από Μαίρη Γούβα

» Παπαστράτος: Δωρίζει στη χώρα 20 πυροσβεστικά οχήματα
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΣαβ Ιουν 20, 2020 9:31 am από Μαίρη Γούβα

» Τραγωδία χωρίς τέλος στις ΗΠΑ: Ακόμη 734 νεκροί από κορωνοϊό
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΚυρ Ιουν 14, 2020 8:38 am από Μαίρη Γούβα

» Πώς να φροντίσετε τα μεταξωτά σας ρούχα
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΚυρ Ιουν 14, 2020 8:37 am από Μαίρη Γούβα

» Amber Alert: Εξαφανίστηκε κι άλλη 10χρονη στις Αχαρνές
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΚυρ Ιουν 14, 2020 8:31 am από Μαίρη Γούβα

» Θεσσαλονίκη: Η Αστυνομία κάνει έρευνες και στο ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον της Μαρκέλλας
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΚυρ Ιουν 14, 2020 8:29 am από Μαίρη Γούβα

» Δεμένη με χειροπέδες κρατούσαν την Μαρκέλλα – Πονάει στα πλευρά
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΚυρ Ιουν 14, 2020 8:26 am από Μαίρη Γούβα

» Ξεκινά η ανακατασκευή του Πύργου του Πειραιά!
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΣαβ Μάης 16, 2020 1:44 pm από Μαίρη Γούβα

» Κορωνοϊός - Εκκλησίες: Όλα έτοιμα για την ασφαλή επαναλειτουργία τους
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 4:28 pm από Μαίρη Γούβα

» ΑΣΕΠ: Εργασία τώρα στο Δημόσιο - Προσλήψεις σε νοσοκομεία, μουσεία, ΔΕΗ και δήμους
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 3:57 pm από Μαίρη Γούβα

» Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΗΜΕΡΑ...
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 3:54 pm από Μαίρη Γούβα

» Ίδρυμα Λάτση: Δωρεά στο Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 3:48 pm από Μαίρη Γούβα

» Κτηματολόγιο: Παρατάσεις τέλος, έρχονται πρόστιμα - Πότε ξεκινά η ανάρτηση για την Αθήνα
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 3:45 pm από Μαίρη Γούβα

» Κόρινθος: Στον ανακριτή ο 53χρονος που παρέσυρε και σκότωσε τον 15χρονο
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 3:40 pm από Μαίρη Γούβα

» Δίκη Τοπαλούδη: Ομόφωνα ένοχοι οι δυο κατηγορούμενοι για τη δολοφονία και τον βιασμό της Ελένης
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 3:31 pm από Μαίρη Γούβα

» Τελικά ποιος είναι ο αληθινός απολογισμός του κορονοϊού στον κόσμο;
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 3:25 pm από Μαίρη Γούβα

» Η θαλάσσια τραγωδία του πλοίου «Πόπη» που έγινε αφορμή για να βγει η φράση «έγινε της Πόπης» (ΦΩΤΟ)
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΚυρ Δεκ 01, 2019 11:41 am από Μαίρη Γούβα

» Κ. Τσιάρας: Αποσύρεται η διάταξη για τη βλασφημία
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤρι Νοε 12, 2019 2:51 pm από Μαίρη Γούβα

» Ιερώνυμος για διάταξη περί βλασφημίας: Διαφυλάττει το θρησκευτικό συναίσθημα των πιστών
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤρι Νοε 12, 2019 2:43 pm από Μαίρη Γούβα

» Παρέμβαση ΕΣΡ για την εκπομπή του Γιώργου Λιάγκα στον ΣΚΑΪ
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤρι Νοε 12, 2019 2:24 pm από Μαίρη Γούβα

» Ερντογάν σε ΕΕ: Μη μας απειλείτε, έχουμε 4 εκατομμύρια πρόσφυγες
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤρι Νοε 12, 2019 2:19 pm από Μαίρη Γούβα

» Σι Τζινπίνγκ για Γλυπτά του Παρθενώνα: Όχι μόνο συμφωνώ να επιστρέψουν στην Ελλάδα αλλά θα έχετε και τη στήριξή μας
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤρι Νοε 12, 2019 2:16 pm από Μαίρη Γούβα

» Νέα Φιλαδέλφεια: Τα κορίτσια που παρήλασαν αλά Monty Python εξηγούν γιατί το έκαναν
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤετ Οκτ 30, 2019 6:14 pm από Μαίρη Γούβα

» Οι ΗΠΑ αναγνώρισαν τη Γενοκτονία των Αρμενίων
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤετ Οκτ 30, 2019 5:20 pm από Μαίρη Γούβα

» Κερατσίνι: Εξαφανισμένος ο οδηγός φορτηγού μετά από θανάσιμο τροχαίο
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΠεμ Οκτ 24, 2019 6:19 pm από Μαίρη Γούβα

» Το «ευχαριστώ» των Παμμακεδονικών Οργανώσεων στον Μακρόν για το «βέτο» στα Σκόπια
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΠεμ Οκτ 24, 2019 6:15 pm από Μαίρη Γούβα

» H Εβελίνα Παπούλια μιλάει για την πίστη της στο Θεό
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΔευ Σεπ 23, 2019 5:10 pm από Μαίρη Γούβα

» ΟΑΕΔ: Προσλήψεις για 35.000 ανέργους με την νέα κοινωφελή εργασία
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΔευ Σεπ 23, 2019 5:03 pm από Μαίρη Γούβα

» Χρεοκοπία Thomas Cook: Γιατί βάρεσε «κανόνι» ο ταξιδιωτικός κολοσσός;
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΔευ Σεπ 23, 2019 4:55 pm από Μαίρη Γούβα

» Παιδοκτονία στην Πετρούπολη: «Είδα το μωρό παγωμένο, ανάμεσα σε παλιόχαρτα και σκουπίδια»
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΔευ Σεπ 23, 2019 4:51 pm από Μαίρη Γούβα

» Χρεοκοπία Thomas Cook: Πώς θα γίνει ο επαναπατρισμός των 50.000 «εγκλωβισμένων» στην Ελλάδα
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΔευ Σεπ 23, 2019 4:48 pm από Μαίρη Γούβα

» Μειώσεις φόρων: Πόσο θα μειωθεί η μηνιαία παρακράτηση σε μισθούς και συντάξεις από 1η Ιανουαρίου
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΔευ Σεπ 09, 2019 2:19 pm από Μαίρη Γούβα

» Μουντομπάσκετ 2019, Ελλάδα-Τσεχία 84-77: Προσπάθησε, αλλά δεν τα κατάφερε
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΔευ Σεπ 09, 2019 2:17 pm από Μαίρη Γούβα

» Λαυρέντης Μαχαιρίτσας: Έφυγε στα 63 του ένας σπουδαίος καλλιτέχνης - Οι τελευταίες στιγμές
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΔευ Σεπ 09, 2019 2:14 pm από Μαίρη Γούβα

» Σαμοθράκη: Αγώνας δρόμου για ανεφοδιασμό και βελτίωση των λιμενικών υποδομών
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΣαβ Αυγ 17, 2019 5:59 am από Μαίρη Γούβα

» Σκιάθος: Βlack out στο νησί εξαιτίας βλάβης
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΣαβ Αυγ 17, 2019 5:57 am από Μαίρη Γούβα

» Συγκίνηση για τη Μυρτώ της Πάρου: Στη θάλασσα επτά χρόνια μετά τη φρικτή της κακοποίηση
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΣαβ Αυγ 17, 2019 5:54 am από Μαίρη Γούβα

» Εύβοια: Στάχτη 25.000 στρέμματα δάσους - Τεράστια η οικολογική καταστροφή
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΤετ Αυγ 14, 2019 1:55 pm από Μαίρη Γούβα

» Βιταμίνη D: 15 καθημερινά συμπτώματα έλλειψης
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΚυρ Αυγ 11, 2019 10:09 am από Μαίρη Γούβα

» Φόβοι για «νέο Τσερνόμπιλ» σε δυο πόλεις της Ρωσίας μετά την έκρηξη σε ναυτική βάση
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΣαβ Αυγ 10, 2019 6:39 am από Μαίρη Γούβα

Ψηφοφορία
Τι Προσέχετε σε μία άγνωστη Γυναίκα;
 Κόμμωση
 Μάτια
 Χείλη
 Στήθος
 Πισινό
 Μέση
 Όλα
 Δεν Βλέπω.. (αλήθεια??)
Επισκόπηση αποτελεσμάτων
Πόσο τυχεροί είστεσήμερα
Πόσο τυχεροί είστε σήμερα:

Ελάτε στο Facebook
ForeverGreen Greece
ΜΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
TSIMPIDIS TRANSPORT
Κομμωτήριο Μπέττυ & Ρεβέκκα
Εναλλακτικές Θεραπείες
Perfumes Alexander
Ο Καιρός Σήμερα

 

 Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία…

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Μαίρη Γούβα
VIP woman
VIP woman
Μαίρη Γούβα


Ποντικός
Αριθμός μηνυμάτων : 24488
Ημερομηνία εγγραφής : 19/06/2009
Ηλικία : 63
Τόπος : ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία…   Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… EmptyΚυρ Νοε 04, 2018 5:21 pm

Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία… %CE%BB%CE%BA%CE%BB%CE%BA%CE%BB%CE%BA

Σύμφωνα με έρευνες, τα παιδιά ήδη από την ηλικία των 2 ετών μπορούν να αναγνωρίσουν τις διαφορές στο φύλο, στην εθνικότητα και στη σωματική διάπλαση (Fiske 2004) . Σε αυτήν την ηλικία τα παιδιά αντιμετωπίζουν καταστάσεις, με τις οποίες δεν είναι εξοικειωμένα, μιμούμενα τις συναισθηματικές και συμπεριφορικές αντιδράσεις των σημαντικών για αυτά ενηλίκων (γονείς, αδέρφια, εκπαιδευτικοί κ.α.). Λειτουργούν δηλαδή σαν δέκτες των λεκτικών και μη λεκτικών μηνυμάτων που εκπέμπουν οι ενήλικοι για θέματα όπως η διαφορετικότητα, η αναπηρία κ.α..

Πολλοί ενήλικες προτιμούν να πιστεύουν ότι τα μικρά παιδιά δεν μπορούν να αντιληφθούν την έννοια της αναπηρίας. Αυτό ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι και αυτοί οι ίδιοι έχουν προκαταλήψεις τις οποίες δεν θέλουν να παραδεχτούν, και στην προσπάθεια τους να τις κρύψουν, αγνοούν τη φυσική περιέργεια των παιδιών αποφεύγοντας να τους δώσουν τις πληροφορίες που τους χρειάζονται. Ακόμα, πολλοί γονείς πιστεύουν ότι η καταπολέμηση των προκαταλήψεων μπορεί να γίνει υποστηρίζοντας ότι «όλοι οι άνθρωποι είμαστε ίδιοι». Με αυτή τη στάση όμως υποτιμούμε και αγνοούμε την πραγματικότητα, αντί να διδάξουμε στα παιδιά ότι η αναπηρία και γενικά η διαφορετικότητα είναι ένα κομμάτι της κοινωνίας το οποίο μπορεί να βοηθήσει και στην ευημερία της.
Κανένα παιδί δεν είναι ίδιο με κάποιο άλλο, το ίδιο ισχύει και για τους γονείς και για τα άτομα με αναπηρία. Τα παιδιά μπορούν να έρθουν αντιμέτωπα με πολύ διαφορετικούς τύπους αναπηρίας, να αντιλαμβάνονται τις καταστάσεις με πολύ διαφορετικό τρόπο ( εξαρτάται από την ηλικία του παιδιού, τη νοητική του ανάπτυξη, τις εμπειρίες του κ.α.) και κατά συνέπεια να εκφράσουν πολλές και διαφορετικές απορίες. Επομένως δεν υπάρχει ένας συγκεκριμένος τρόπος με τον οποίο ο γονιός να μπορεί να χειριστεί τις απορίες του παιδιού σχετικά με την αναπηρία. Ο κάθε γονιός, γνωρίζοντας το παιδί του, τις γνώσεις του, τις εμπειρίες του, τις συναισθηματικές του αντιδράσεις και γενικότερα το χαρακτήρα του θα ανταποκριθεί στο δύσκολο ρόλο να απαντήσει στις ερωτήσεις του παιδιού του. Μια βοήθεια που μπορεί να δοθεί στο γονιό είναι κάποιες πληροφορίες για μερικές σημαντικές έννοιες που σχετίζονται με την αναπηρία.

ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Ο ορισμός ή καλύτερα η περιγραφή του φαινομένου της αναπηρίας συχνά προκαλεί σύγχυση από τη διαφορετική χρήση ορολογιών. Με βάση τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) η αναπηρία αποτελείται από τρία ξεχωριστά, αλλά αλληλοσυνδεόμενα μέρη, τα οποία ορίζονται ως εξής:

→ Βλάβη (impairment) = οποιαδήποτε απώλεια ή ανωμαλία ψυχολογικής, φυσιολογικής ή ανατομικής δομής ή λειτουργίας.

→ Μειονεξία (disability) = Οποιοσδήποτε περιορισμός ή έλλειψη (που προκύπτει από μια βλάβη) στην ικανότητα ενός ατόμου να εκτελέσει μια δραστηριότητα κατά τον τρόπο ή μέσα στο φάσμα δραστηριοτήτων που θεωρείται ομαλό για ένα ανθρώπινο ον.

→ Αναπηρία (handicap) = Ένα μειονέκτημα για ένα δεδομένο άτομο, που προκύπτει από μια βλάβη ή μειονεξία , που περιορίζει ή εμποδίζει την εκπλήρωση ενός ρόλου που είναι ομαλός (ανάλογα με την ηλικία, το φύλο και κοινωνικούς και πολιτιστικούς παράγοντες) για το άτομο αυτό.

Οι παραπάνω ορισμοί είναι πολύ πιθανό να μην γίνονται εύκολα κατανοητοί από τα παιδιά, επομένως θα χρειαστεί να τους απλοποιήσουμε. Μπορούμε λοιπόν να πούμε ότι όταν λέμε ότι ένα άτομο έχει κάποια αναπηρία εννοούμε ότι δυσκολεύεται να κάνει κάτι συγκεκριμένο όπως παραδείγματος χάριν να περπατήσει, να δει, να μιλήσει, να καταλαβαίνει κάποιες έννοιες κ.α.. Για να δώσουμε στο παιδί να καταλάβει τι είναι η αναπηρία μπορούμε να του θυμίσουμε περιστατικά κατά τα οποία το ίδιο αντιμετώπισε δυσκολίες π.χ. όταν χτύπησε το χέρι ή το πόδι του και είχε δυσκολία στην κίνηση ή όταν είχε πυρετό και δυσκολευόταν να συγκεντρωθεί και να καταλάβει κάτι που του έλεγαν.

Αυτό που πρέπει να ξεκαθαριστεί στο παιδί είναι ότι μια αναπηρία δεν χαρακτηρίζει το άτομο στο σύνολο του.Ένα άτομο που δεν μπορεί να καταλάβει κάποιες έννοιες μπορεί να κάνει σωστά καθημερινές εργασίες όπως να πλύνει τα πιάτα και να ποτίσει τα λουλούδια. Κάποιος ο οποίος δεν μπορεί να περπατήσει μπορεί να εργαστεί κανονικά σε μια δουλειά γραφείου. Δεν πρέπει λοιπόν να εστιάζουμε τη προσοχή μας μόνο σε αυτά που δεν μπορεί να κάνει κάποιος αλλά και σε αυτά που μπορεί να καταφέρει.
→ Η αναπηρία δεν είναι ασθένεια και δεν είναι κάτι κολλητικό!!!

ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ

Η απάντηση στην ερώτηση «γιατί ένα άτομο έχει κάποια αναπηρία» είναι πολύ δύσκολη. Καταρχήν η αναπηρία μπορεί να οφείλεται σε αιτίες που δεν γνωρίζουμε. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να παραδεχτούμε την άγνοια μας. Ακόμη και ένας γονιός δεν ξέρει τα πάντα!!! Οι αιτίες της αναπηρίας μπορεί να είναι γενετικές π.χ. έλλειψη χρωμοσωμάτων ή/ και περιβαλλοντικές π.χ. τραυματισμός. Οι περιβαλλοντικές αιτίες είναι πιο εύκολα αντιληπτές από τα παιδιά καθώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε παραδείγματα από την εμπειρία του παιδιού. Γενικά καλό είναι να χρησιμοποιήσουμε απλά παραδείγματα για δύσκολες έννοιες. Μπορούμε παραδείγματος χάριν να πούμε ότι το σώμα μας είναι σαν ένα τεράστιο και πολύπλοκο πάζλ όπου κάθε κομμάτι ξέρει τη θέση του και τι πρέπει να κάνει. Είναι όμως φορές που μπορεί κάτι να συμβεί και τα κομμάτια δεν ταιριάζουν μεταξύ τους, μερικά μπορεί να έχουν χαθεί και άλλα να έχουν χαλάσει. Αυτό κάνει έναν άνθρωπο να δυσκολεύεται να κάνει κάποια πράγματα.

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η ποικιλία είναι ένα χαρακτηριστικό του κόσμου που μας περιβάλλει. Μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί, με απλά παραδείγματα, να καταλάβει ότι οι διαφορές είναι ένα μέρος της καθημερινής μας ζωής. Υπάρχου παντού γύρω μας άνθρωποι που διαφέρουν από εμάς. Διαφέρουμε π.χ. ως προς τη γλώσσα, το χρώμα του δέρματος, αυτά που μπορούμε να κάνουμε και αυτά που δεν μπορούμε να κάνουμε. Κανένας από τους φίλους του παιδιού δεν είναι απολύτως όμοιος με τους άλλους ούτε με αυτό το ίδιο, όμως συνεργάζεται μαζί τους και απολαμβάνει την παρέα τους. Οι διαφορές δεν μας κάνουν ούτε καλύτερους ούτε χειρότερους! Όλοι μας έχουμε ικανότητες και αδυναμίες και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να σεβόμαστε τις διαφορές άλλα και να μην παραβλέπουμε τις ομοιότητες.

Μπορούμε να ζητήσουμε από το παιδί να σκεφτεί πράγματα που δεν μπορεί να κάνει ούτως ώστε να αντιληφθεί ότι και το ίδιο έχει κάποιες αδυναμίες. Επίσης μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί να καταλάβει ότι δεν είναι τελείως διαφορετικό από ένα άτομο με αναπηρία ζητώντας του να εντοπίσει τα κοινά στοιχεία που υπάρχουν μεταξύ τους π.χ. στις καθημερινές δραστηριότητες, στα παιχνίδια, στη διασκέδαση (βόλτες, μουσική, τηλεοπτικά προγράμματα κ.α.).

ΑΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ

Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν απορροφούν περισσότερες πληροφορίες και συνειδητοποιούν ότι οι άνθρωποι μπορούν να αντιλαμβάνονται και να αντιδρούν διαφορετικά σε μια κατάσταση. Αυτήν ακριβώς η ικανότητα των παιδιών να μπορούν να μπουν στη θέση των άλλων τους δίνει την δυνατότητα να κατανοήσουν και να αποδεχτούν την έννοια της αναπηρίας. Ο γονιός μπορεί να ζητήσει από το παιδί να χρησιμοποιήσει τη φαντασία του για να μπει στη θέση ενός ατόμου με αναπηρία και να περιγράψει τα συναισθήματα και τις σκέψεις του.

Επίσης εξηγήστε στο παιδί τις συνέπειες της συμπεριφοράς του απέναντι στους άλλους π.χ. βάλτε το να αναλογιστεί πόσο μπορεί να πληγωθεί ένα άτομο με αναπηρία από μια άσχημη συμπεριφορά του παιδιού. Το να σεβόμαστε τους άλλους σημαίνει να δεχόμαστε ότι είναι διαφορετικοί από εμάς χωρίς όμως αυτό να μειώνει την αξία τους.
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Τα συναισθήματα είναι αναπόσπαστο μέρος της ανθρώπινης φύσης και μπορούν να επηρεάσουν τη σκέψη μας, τη συμπεριφορά μας και κατ’ επέκταση τις σχέσεις μας με τους άλλους. Ένα παιδί μπορεί να νιώσει πολλά συναισθήματα για ένα άτομο με αναπηρία. Ο γονιός θα πρέπει να βοηθήσει το παιδί να αναγνωρίσει και να εκφράσει τα συναισθήματα του. Μέσα από τη συζήτηση το παιδί θα καταλάβει γιατί νιώθει έτσι όπως νιώθει και πως μπορεί να ρυθμίσει και να εκφράσει καλύτερα τα συναισθήματα του, ούτως ώστε να έχει μια καλύτερη επικοινωνία με τους γύρω του.

Είναι σημαντικό να εξηγήσουμε στο παιδί ότι είναι φυσιολογικό να νιώθει για ένα άτομο με αναπηρία ανάμεικτα συναισθήματα όπως αμηχανία (γιατί έχει απέναντι του ένα άτομο που είναι ή συμπεριφέρεται κάπως «παράξενα» και ασυνήθιστα), συμπάθεια – λύπη (γιατί στεναχωριέται που το άτομο με αναπηρία αντιμετωπίζει δυσκολίες), θυμό – εκνευρισμό (γιατί το άτομο με αναπηρία δεν μπορεί να εκτελέσει κάποιες ενέργειες τόσο σωστά και τόσο γρήγορα όσο θα ήθελε το παιδί π.χ. όταν συνεργάζονται σε ένα παιχνίδι).

Αυτά είναι μερικά από τα συναισθήματα που μπορεί να νιώσει το παιδί και πιθανόν να του προκαλέσουν σύγχυση και αναστάτωση. Με την αναγνώριση των συναισθημάτων του το παιδί θα εξοικειωθεί με αυτά και θα μάθει να τα εκδηλώνει μέσα από μια στάση σεβασμού και υπομονής για τα άτομα με αναπηρία.

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΩΣ ΠΡΟΤΥΠΟ

Οι στάσεις που υιοθετούν τα μέλη της οικογένειας, οι φίλοι και το σχολικό περιβάλλον παίζουν ρόλο στη μετάδοση στάσεων και στερεοτύπων στα παιδιά. Στερεότυπο είναι μια γενικευμένη εικόνα ενός ατόμου ή μιας κοινωνικής ομάδας χωρίς να αναγνωρίζονται οι ατομικές διαφορές των μελών της. Η μετάδοση των στερεοτύπων δεν γίνεται μόνο άμεσα αλλά και έμμεσα. Παρόλο που κάποιος γονιός μπορεί να καταδικάζει τις μεροληπτικές συμπεριφορές απέναντι στα άτομα με αναπηρία, μια δική του στάση αμηχανίας ή φόβου μπροστά σε ένα άτομο με αναπηρία θα μεταδώσει την ίδια στάση στο παιδί του.

Το πρώτο βήμα λοιπόν για την εξάλειψη των προκαταλήψεων και την αποτελεσματική βοήθεια στη σωστή ανάπτυξη των παιδιών είναι να αναγνωρίσουμε τις δικές μας προκαταλήψεις και να υιοθετήσουμε μια υποδειγματική στάση σεβασμού απέναντι στην αναπηρία, μια στάση που θα λειτουργήσει σαν πρότυπο για τη μελλοντική συμπεριφορά των παιδιών.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΜΕ ΑΜΕΑ
( Haller, Dorries & Rahn, 2006)

⇒ Αποφύγετε εκφράσεις όπως «με σωματικά προβλήματα», «με ειδικές ανάγκες», «με ειδικές ικανότητες» και άλλα. Πολλές ομάδες ατόμων με αναπηρία αντιτίθενται στη χρήση τέτοιων εκφράσεων επειδή δείχνουν συγκατάβαση και στηρίζουν την τάση της κοινωνίας να μη συζητείται το θέμα της αναπηρίας με ένα ευθύ και απροκάλυπτο τρόπο, κάτι που ωθεί προς την κατεύθυνση να εξαφανίσουμε τα δυσάρεστα και να προσποιούμαστε ότι δεν υπάρχου.

⇒ Μην κάνετε συναισθηματικά χρωματισμένες ή πομπώδεις δηλώσεις όπως «βασανίζεται από», «υποφέρει από». Το ίδιο ισχύει και για τα άτομα που χρησιμοποιούν αναπηρικό καροτσάκι. Δεν είναι καθηλωμένα στο καροτσάκι. Το αναπηρικό καροτσάκι προσφέρει στο ανάπηρο άτομο ελευθερία κινήσεων.

⇒ Δεν χρειάζεται να αποφεύγετε να αναφέρεστε στην αναπηρία του ατόμου. Είναι όμως σημαντικό να συζητάτε για αυτή με διακριτικότητα και μόνο όταν σχετίζεται με την περίσταση.

⇒ Προσφέρετε βοήθεια εάν σας ζητηθεί, αλλά μην επιμείνετε.

⇒ Δώστε έμφαση στις ικανότητες των ατόμων και όχι στις αναπηρίες τους.

⇒ Πληροφορηθείτε τους ειδικούς περιορισμούς που υπάρχουν λόγω της αναπηρίας, αλλά μην γίνεστε υπερπροστατευτικοί.

⇒ Να γνωρίζετε ότι τα άτομα με αναπηρία έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε κτήρια και υπηρεσίες.

⇒ Προσπαθήστε να κατανοήσετε τα ζητήματα που προσβάλουν τα άτομα με αναπηρία.

Φυσικά ο γονιός μπορεί να βοηθηθεί και από την παιδική λογοτεχνία καθώς έργα με θετικά πρότυπα ηρώων μιλούν άμεσα στο παιδί χωρίς να το καθοδηγούν σκόπιμα. Ο γονιός μπορεί να προτείνει ένα βιβλίο σχετικό με την αναπηρία στο παιδί του ή ακόμη και να το διαβάσουν μαζί, παίρνοντας έτσι ερεθίσματα για μια συζήτηση πάνω σε αυτό το θέμα.

Στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.disabled.gr υπάρχει ένας πλήρης κατάλογος που συνέταξε η συγγραφέας παιδικών βίβλων κα. Λίλα Πατρόκλου σε συνεργασία με νηπιαγωγούς, δασκάλους, βιβλιοθηκονόμους Δημοτικών Βιβλιοθηκών και υπαλλήλους βιβλιοπωλείων, με παιδικά και εφηβικά βιβλία που αναφέρονται άμεσα ή έμμεσα στην αναπηρία, ο οποίος και εμπλουτίζεται συνεχώς με τις καταχωρίσεις όλων των νέων εκδόσεων.
Οι προκαταλήψεις, οι διακρίσεις και τα στερεότυπα που υπάρχουν για την αναπηρία έχουν πολλές αρνητικές συνέπειες. Αφ’ ενός οδηγούν στην απομόνωση και τον κοινωνικό αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία καθώς παρεμποδίζουν την κοινωνική επαφή και τη συνεργασία με άλλα άτομα. Λόγω του κοινωνικού αποκλεισμού τα ανάπηρα άτομα στερούνται των ευκαιριών για καλύτερη εκπαίδευση, εργασία και υγεία.

Συναισθήματα όπως η περιφρόνηση, η εχθρότητα και η αδιαφορία επηρεάζουν όχι μόνο το άτομο με αναπηρία αλλά και την οικογένεια του. Αφ’ ετέρου και τα άτομα χωρίς αναπηρία υφίστανται αρνητικές συνέπειες από τις προκαταλήψεις απέναντι στην αναπηρία. Η υιοθέτηση μιας αρνητικής στάσης εμποδίζει το άτομο από το να αλληλεπιδρά με διαφορετικούς ανθρώπους, να αποκτά περισσότερες εμπειρίες ζωής και να γευτεί τα συναισθήματα και την ευαισθησία που θα τους πρόσφερε η επαφή με ένα άτομο με αναπηρία.

Ο ρόλος λοιπόν των γονιών στη σωστή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών για σημαντικά κοινωνικά και ανθρωπιστικά θέματα όπως η αναπηρία είναι πολύ σημαντικός καθώς αυτοί διαμορφώνουν τους πολίτες του μέλλοντος.


Μαρία Κλέσιορα

Ψυχολόγος





https://www.amea-care.gr/%CE%BC%CE%B9%CE%BB%CF%8E-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%AF-%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%B1/?fbclid=IwAR2_nk98RsD9zypR76dcsxO9vg8zUrLot1HLa3PdK2jljZkW7JHE9E3heTI
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Μιλώ στο παιδί μου για την Αναπηρία…
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1
 Παρόμοια θέματα
-
» Αναπηρία και σεξ
» Παγκόσμια Hμέρα για τους ανθρώπους με αναπηρία
» Ανοίγει το πρώτο κατάστημα για ανθρώπους με οπτική αναπηρία

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
To Agkyrovoli :: Ενότητα Διαφόρων Επιστημών :: Ιατρικά Θέματα - Α' Βοήθειες :: Αναπηρία-
Μετάβαση σε: