H Ελένη Κουγιουμτζή, η Μαρίλια Καλαφατά και η Κυριακή Μπάκα αποδεικνύουν ότι κόσμος της τεχνολογίας και την πληροφορικής δεν είναι «ανδρική υπόθεση» - Δείτε το «ROBOGIRL» μια ταινία για την εκπαιδευτική ρομποτική εμπνευσμένη από όλες τις Ελληνίδες «αθλήτριες» που διαπρέπουν σε αυτή την επιστήμη
Tα κορίτσια που φτιάχνουν ρομπότ είναι cool. Πάνε σχολείο. Έχουν φίλες. Λατρεύουν το χορό. Έχουν ευαισθησία, πάθος, δημιουργικότητα, φαντασία. Χρησιμοποιούν το μυαλό τους, για να αλλάξουν τον κόσμο. Αγκαλιάζουν καθετί καινούργιο. Δεν τα παρατάνε στα δύσκολα. Ζητάνε βοήθεια όταν τη χρειάζονται. Και δεν κλαίνε ποτέ.
Ένα τέτοιο κορίτσι, πρωταγωνιστεί στο φιλμ «ROBOGIRL», μια ταινία μυθοπλασίας για την εκπαιδευτική ρομποτική. Γραμμένο με χιούμορ και ευαισθησία, το σενάριο που υπογράφει η ταλαντούχα Μυρτώ Κοντοβά (σ.σ. η σκηνοθεσία είναι του Βαρδή Μαρινάκη) εστιάζει στις περιπέτειες μιας νεαρής μαθήτριας του γυμνασίου η οποία – αν και δεν έχει καμία σχέση με τις θετικές επιστήμες – αναγκάζεται, από τις περιστάσεις, να μπει στον κόσμο της ρομποτικής. Εκεί, γνωρίζει την αξία του παιχνιδιού, της ομαδικότητας, της ευγενούς άμιλλας. Μαθαίνει να δείχνει επιμονή, να ανασυγκροτείται μετά από μια αποτυχία. Και γοητεύεται από τη μαγεία της δημιουργίας. Το φιλμ, κάνει πρεμιέρα στο YouTube κανάλι της COSMOTE, στις 18 Δεκεμβρίου 2018.
Η Ελένη, η Κυριακή, η Μαρίλια θα δουν σίγουρα την ταινία – άλλωστε είναι όλες τους Robogirls και θα βρουν σημεία ταύτισης με την ηρωίδα της ταινίας. H 19χρονη Ελένη Κουγιουμτζή (πρώην μαθήτρια του Ράλλειου Γυμνασίου και Λυκείου στον Πειραιά και σήμερα φοιτήτρια της Πληροφορικής στην ΑΣΟΕΕ) ασχολείται με την ρομποτική από τα 13 της και έχει στο «παλμαρέ» της, σημαντικές διακρίσεις σε αγώνες και στην πρόσφατη Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Αλλά δεν υπήρξε ποτέ nerd.
«Πάντα μου άρεσε η τεχνολογία, όπως αρέσει σε όλα τα νέα παιδιά - ούτε περισσότερο, ούτε λιγότερο. Δεν τρελαινόμουν για τους υπολογιστές, ούτε καθόμουν με τις ώρες, να γράφω προγράμματα. Για την ακρίβεια, πριν ξεκινήσω την Ρομποτική δεν είχα ιδέα για προγραμματισμό. Πήγα στην ομάδα, διδάχτηκα 2-3 βασικές αρχές, και στην πορεία - με την διαρκή ενασχόληση και την εμπειρία – εξελίχθηκα. Τόσο, που τελικά αποφάσισα να στραφώ στην Πληροφορική ως επιλογή σπουδών», αναφέρει η Ελένη Κουγιουμτζή.
H 19χρονη Ελένη Κουγιουμτζή
Η 12χρονη Μαρίλια Καλαφατά, ασχολήθηκε με την ρομποτική στην Τετάρτη Δημοτικού, μετά την παρότρυνση μιας φίλη της. Πέρυσι, έλαβε μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, και η ομάδα της (Oxygen Bombs) τερμάτισε 4η σε σύνολο 84 ομάδων της κατηγορίας της, από όλη την Ελλάδα. Θυμάται πως μια από τις πρώτες της κατασκευές ήταν ένας μικρός κυλιόμενος ιμάντας και νιώθει ικανοποίηση που τα αγόρια της ομάδας της, την αντιμετωπίζουν σαν ίση.
«Προσωπικά, θεωρώ ότι υπάρχει μια μικρή προκατάληψη σε βάρος των κοριτσιών, η οποία, όμως εκφράζεται κυρίως από τους «απέξω». Όσοι είμαστε μέσα στο χώρο της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και μετέχουμε στους διαγωνισμούς, βλέπουμε τι συμβαίνει και ξέρουμε πως δεν έχει καμία σημασία αν είσαι αγόρι ή κορίτσι, για να προχωρήσεις. Όλοι έχουν ακριβώς τις ίδιες πιθανότητες να είναι καλοί ρομποτιστές» σημειώνει.
Η 12χρονη Μαρίλια Καλαφατά
Από την πλευρά της η 13χρονη Κυριακή Μπάκα τονίζει: «Ακόμα και ένα μικρότερο κορίτσι μπορεί να κατασκευάσει ρομπότ. Δεν χρειάζεται να ξέρεις τέλεια μαθηματικά ή φυσική. Φαντασία πρέπει να έχεις και να σου αρέσει αυτό που κάνεις». Η ομάδα της Κυριακής, οι «Αutonomous Robotic Aquaponics» του Συλλόγου Πανοράματος Γαλατσίου, συμμετείχε στον φετινό Παγκόσμιο Τελικό της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, (World Robot Olympiad) που έγινε στην Ταϊλάνδη και κατέκτησε την 4η θέση, ανάμεσα σε 63 χώρες!
Η 13χρονη Κυριακή Μπάκα
Tα τρία κορίτσια δεν είναι ηρωίδες σε ιστορίες από σελιλόιντ – ζουν στον αληθινό κόσμο, στην Αθήνα, στο Γαλάτσι, στον Πειραιά. Σε αυτό τον κόσμο η ρομποτική - δηλαδή ο κλάδος της τεχνολογίας που αφορά τη σχεδίαση και την ανάπτυξη ρομποτικών αφορά χιλιάδες παιδιά. Αγόρια και κορίτσια. Τα περισσότερα, μετέχουν στους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, που διοργανώνει ο Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης, WRO Hellas, με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE.
Πρόσφατα μάλιστα επισκέφτηκαν το εργαστήριο καινοτομίας της COSMOTE, που ειδικεύεται στο πώς εφαρμόζονται οι νέες τεχνολογίες στην καθημερινότητά μας. Εκεί, «συνάντησαν» τον DINNO, το ρομπότ που αποτελεί το νέο μέλος της ομάδας IT Digitalization & Innovation, και εκπαιδεύεται χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής να μιλάει ελληνικά και να αλληλεπιδρά με τους ανθρώπους.
«Οι δοκιμασίες για τον διαγωνισμό, που διεξάγεται κάθε Ιούνιο, ανακοινώνονται λίγο μετά τα Χριστούγεννα, οπότε έχουμε μπροστά μας σχεδόν έξι μήνες προετοιμασίας», εξηγεί η Ελένη. «Προπονούμαστε διαρκώς, γιατί ο φόρτος εργασίας είναι μεγάλος. Λίγο πριν τον διαγωνισμό, δε, οι προπονήσεις γίνονται πιο εντατικές. Τις τελευταίες εβδομάδες ή μέρες, μπορεί να είμαστε και κάθε μέρα, όλη μέρα, στην Ρομποτική. Οι δικοί μου γονείς, επειδή, ακριβώς, ήξεραν και ξέρουν πως παθιάζομαι με την ρομποτική και περνάω καλά, δεν μου έφεραν ποτέ κανένα εμπόδιο. Και με τα μαθήματα μπορείς να τα βολέψεις – χρειάζεται, απλώς, μια καλή διαχείριση χρόνου. Εγώ και βόλεϊ πήγαινα και Ρομποτική και προλάβαινα να βγαίνω με τις φίλες μου».
«Όταν προπονούμασταν για την Ολυμπιάδα, βρισκόμασταν σχεδόν κάθε μέρα, επί 3-4 ώρες, κάθε μέρα», θυμάται η Κυριακή. «Ήταν πολλές ώρες, οπότε έπρεπε να «κλέψω» λίγο χρόνο από τις άλλες δραστηριότητές μου, τα αγγλικά, το ταε κβον ντο. Έβγαινα κιόλας, αλλά τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο μου, τον αφιέρωνα στην κατασκευή ρομπότ. Ούτε εγώ είχα κανένα πρόβλημα με τους γονείς μου. Από την αρχή, στήριξαν την επιλογή μου και με ενθάρρυναν».
Παρακάτω ακολουθεί το τρέιλερ του «ROBOGIRL»:
*Σημειώνεται ότι οι Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, διοργανώνονται από τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης, WRO Hellas, με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE η οποία μέσα από ένα πλήθος δράσεων, συμβάλλει σε έναν καλύτερο κόσμο για όλους, ενισχύοντας την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων, τον τεχνολογικό προσανατολισμό των νέων, καθώς και τη διάδοση της εκπαιδευτικής μεθόδου STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) στη χώρα μας. Με αφετηρία τα παιδιά η COSMOTE επενδύει σε έναν κόσμο καλύτερο για όλους.
https://www.protothema.gr/technology/article/846436/ta-uperoha-koritsia-tis-ekpaideutikis-robotikis/