Έως 2.200 ευρώ θα δίνει από τον Αύγουστο το ΥΠΕΧΩΔΕ σε αυτούς που θα αποσύρουν το αυτοκίνητο τους, στα πλαίσια των «πράσινων» μέτρων που εξήγγειλε η κυβέρνηση την Τετάρτη (22/7). Ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Σουφλιάς προανήγγειλε επιπλέον αυξομείωση των τελών κυκλοφορίας, αλλά και κατάργηση δακτυλίου για τα οχήματα που δεν εκπέμπουν ρύπους.
Καλά τα νέα για όσους θα προχωρήσουν σε απόσυρση των αυτοκινήτων τους, καθώς τα κίνητρα που θα δώσει η κυβέρνηση, και που θα τα εφαρμόσει με την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων από τον Αύγουστο, ποικίλλουν ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος που αποσύρεται.
Πιο αναλυτικά:
- για αυτοκίνητα έως
900 κυβικά, το οικονομικό κίνητρο θα ανέρχεται στα
500 ευρώ
- για αυτοκίνητα από
900 έως 1.400 κυβικά, θα δοθούν
1.000 ευρώ
- για αυτοκίνητα από
1.400 έως 2.000 κυβικά, θα δοθούν
1.500 ευρώ
- για αυτοκίνητα από
2.000 έως 2.400 κυβικά, θα δοθούν
1.800 ευρώ
- και για αυτοκίνητα από
2.400 κυβικά και πάνω, το οικονομικό κίνητρο αγγίζει τα
2.200 ευρώ.
Παράλληλα,
για αγορά αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας (οχήματος Euro 4 ή Euro 5) μετά την απόσυρση του παλιού, δίδεται οικονομικό κίνητρο
1.000 ευρώ επιπλέον.
Αυξομειώσεις στα τέλη κυκλοφορίαςΣε τέσσερις κατηγορίες θα χωρίζονται πλέον τα ΙΧ, τα τέλη των οποίων θα υπολογίζονται βάσει του κυβισμού και της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης του κινητήρα.
Συγκεκριμένα:
Όσα αυτοκίνητα έχουν άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2005 θα εντάσσονται στην
κατηγορία Α, και οι κάτοχοι
θα πληρώνουν 18 ευρώ λιγότερα σε σχέση με τα σημερινά τέλη κυκλοφορίας.
Στα αυτοκίνητα της
κατηγορίας Β θα εντάσσονται όσα έχουν άδεια κυκλοφορίας από 1 Γενάρη 2000 έως 1η Γενάρη 2004, με τα τέλη να
επιβαρύνονται κατά 50 ευρώ.
Τα ΙΧ κατηγορίας Γ θα έχουν τέλη
κατά 100 ευρώ περισσότερα, εκεί όπου θα ανήκουν όσα έχουν άδεια από 1 Γενάρη 1996 έως 31 Δεκεμβρίου 1999.
Στην
κατηγορία Δ ανήκουν όσα αυτοκίνητα έχουν άδεια μέχρι τις 31 Δεκέμβρη 1995 και οι κάτοχοι τους θα πληρώνουν
150 ευρώ περισσότερα για τα τέλη της κυκλοφορίας.
Για τα
υβριδικά αυτοκίνητα με λιγότερα από 1.929 κυβικά, τα τέλη παραμένουν
μηδενικά ενώ αυτά που έχουν παραπάνω κυβικά, τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται στο μισό της τιμής των τελών των ΙΧ της Α κατηγορίας.
Στο στόχαστρο οι ρύποι Την ίδια στιγμή, το ΥΠΕΧΩΔΕ σχεδιάζει να καταργήσει το δακτύλιο για τα ΙΧ της Κατηγορίας Α, τα οποία εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους, έως 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Αντίθετα, η κυκλοφορία των αυτοκινήτων της κατηγορίας Δ θα απαγορεύεται, κατά τις ώρες ισχύος του δακτυλίου.
Για τα υπόλοιπα ΙΧ, κατηγορίας Β και Γ, ο δακτύλιος ισχύει όπως ισχύει και σήμερα, δηλαδή με την εφαρμογή της διαδικασίας «μονά – ζυγά».
http://www.cosmo.gr/Finance/Hellas/245541.html