Mamma El VIP woman
Αριθμός μηνυμάτων : 1955 Ημερομηνία εγγραφής : 19/06/2009 Ηλικία : 47 Τόπος : Αθήνα
| Θέμα: Γάλα: Ποιοι κερδίζουν τον πόλεμο Δευ Οκτ 26, 2009 12:18 am | |
| Του Γιώργου Μανέττα gmanettas@pegasus.gr
Σημαντικές ανακατατάξεις στη γαλακτοβιομηχανία έχει επιφέρει ο πόλεμος τιμών που βρίσκεται σε εξέλιξη στους τομείς του γάλακτος και του γιαουρτιού. Έξι μήνες μετά την απόφαση της Vivartia να μειώσει κατακόρυφα την τιμή στο φρέσκο γάλα και παράλληλα να λανσάρει γιαούρτι στη συσκευασία των 125 ml στην τιμή των 0,50 ευρώ που πυροδότησαν τότε αλυσιδωτές μειώσεις από τους υπόλοιπους παίκτες του χώρου, οι συσχετισμοί δυνάμεων έχουν αλλάξει. Ο ανταγωνισμός για τα μερίδια μιας αγοράς που ξεπερνάει τα 1,15 δισ. ευρώ συνεχίζεται με αμείωτη ένταση.
Γάλα Ανατροπές καταγράφονται στην αγορά του λευκού γάλακτος. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της IRI Hellas, η Vivartia αύξησε το μερίδιο της στο 25,6% από 22,1% και πήρε τα ηνία από τη Friesland Hellas, η οποία είδε το μερίδιό της να υποχωρεί στο 24,5% από 29%. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν πως η ανατροπή σε επίπεδο κορυφής ήταν σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενη, καθώς η Vivartia το τελευταίο διάστημα αποσπούσε διαρκώς μερίδια τόσο στο φρέσκο όσο και στο υψηλής παστερίωσης γάλα, ενώ αντίθετα η Friesland Hellas που δεν δραστηριοποιείται στο φρέσκο έχανε πωλήσεις στο υψηλής παστερίωσης. Η ΦΑΓΕ, έχοντας ανεβάσει κατακόρυφα τις πωλήσεις της στο υψηλής παστερίωσης όπου πλέον απολαμβάνει την πρωτιά, αύξησε το μερίδιό της στο 8,8% από 6,3%, ενώ η ΜΕΒΓΑΛ, αν και δεν επικοινώνησε τόσο επιθετικά τις προσφορές της, το ανέβασε στο 6,8% από 5,3%. Η Όλυμπος Γαλακτοβιομηχανία κατάφερε να ενισχύσει την παρουσία της στο σύνολο της αγοράς λόγω αύξησης των πωλήσεών της στο γάλα υψηλής παστερίωσης, ισοφαρίζοντας τις απώλειες που παρουσίασε στο φρέσκο γάλα. Έκπληξη, επίσης, δεν πρέπει να προκαλεί η έστω και ελαφρά κάμψη στο γάλα ιδιωτικής ετικέτας που υποχώρησε στο 9,6% από 10,4%, καθώς οι καταναλωτές προτίμησαν το επώνυμο, το οποίο βρήκαν σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή.
Γιαούρτι Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι αλλαγές μεριδίων στην αγορά του γιαουρτιού παρότι μικρότερες σε έκταση σε σχέση με το γάλα. Έξι μήνες μετά, η ΦΑΓΕ με όπλο το «Total» εξακολουθεί να ηγείται της αγοράς και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από το δεύτερο, καθώς διατήρησε το μερίδιό της πάνω από το 30% και συγκεκριμένα στο 30,4%. Ακολουθεί η Vivartia με 16,7% μερίδιο αγοράς, ενώ την τριάδα συμπληρώνει η Friesland Hellas που με τις εκτεταμένες προσφορές της (τύπου 2+2 δώρο) κατάφερε να αυξήσει το μερίδιό της στο 8,4% από 7,3%. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η ΜΕΒΓΑΛ, η οποία εκμεταλλεύτηκε την ισχυρή παρουσία της στη Βόρεια Ελλάδα, ανεβάζοντας τις πωλήσεις και ταυτόχρονα το μερίδιό της στο 7,7% και στην πέμπτη η Danone Hellas, η οποία με ιδιαίτερα επιθετικές προσφορές που αφορούν, μεταξύ άλλων, την επιστροφή χρημάτων κυρίως στο «Activia» κέρδισε μερίδιο πάνω από 1%, φθάνοντας στο 7,5%. Η γαλακτοβιομηχανία «Όλυμπος», με σχεδόν αμετάβλητες τις πωλήσεις της κράτησε το ποσοστό της στα επίπεδα του 7,3%, ενώ η Κρι-Κρι έχασε έδαφος, υποχωρώντας στο 5% από 5,8%. Τέλος, σταθερό παρέμεινε το μερίδιο του γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας στο 5,2%.
Στοίχημα Το σίγουρο πάντως είναι, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, πως ο πόλεμος τιμών κράτησε «ζεστό» το ενδιαφέρον των καταναλωτών για γαλακτοκομικά προϊόντα παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία. Σύμφωνα με την IRI Hellas, οι πωλήσεις λευκού γάλακτος στα σούπερ μάρκετ σε διάστημα ενός έτους υποχώρησαν σε όγκο μόλις κατά 1,6% και 10,6% σε αξία, ενώ οι πωλήσεις στην αγορά της γιαούρτης μειώθηκαν κατά 2,3% σε όγκο και κατά 7% σε αξία. Το στοίχημα που καλούνται να κερδίσουν πλέον οι εγχώριες γαλακτοβιομηχανίες είναι η βελτίωση της κερδοφορίας τους τόσο μέσα από τον εξορθολογισμό του λειτουργικού κόστους όσο και μέσα από την προώθηση νέων καινοτόμων προϊόντων.
Πηγή: imerisia.gr | |
|