Νοέμβριος 2024 | Δευ | Τρι | Τετ | Πεμ | Παρ | Σαβ | Κυρ |
---|
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | | Ημερολόγιο |
|
Πρόσφατα Θέματα | » SARRI ERGON ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕΤετ Ιουλ 08, 2020 1:07 pm από Μαίρη Γούβα» Προσφορά // 2 Μήνες Δωρεάν ΡεύμαΤετ Ιουλ 08, 2020 1:01 pm από Μαίρη Γούβα» Προσφέρω Γιατί Νοιάζομαι!Τετ Ιουλ 08, 2020 12:58 pm από Μαίρη Γούβα» ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣΤετ Ιουλ 08, 2020 12:54 pm από Μαίρη Γούβα» Κατασκευή ιστοσελίδων Τετ Ιουλ 08, 2020 12:52 pm από Μαίρη Γούβα» ΒαπτιστικάΤετ Ιουλ 08, 2020 12:49 pm από Μαίρη Γούβα» Διανομές & ΜεταφορέςΤετ Ιουλ 08, 2020 12:42 pm από Μαίρη Γούβα» Συνεργείο ΚαθαρισμούΤετ Ιουλ 08, 2020 12:40 pm από Μαίρη Γούβα» Ολυμπιακός: «Σφράγισε» το πρωτάθλημα, επόμενος στόχος το αήττητο και το ΚύπελλοΔευ Ιουν 29, 2020 3:51 pm από Μαίρη Γούβα» ΣΥΡΙΖΑ: Μη «λήξαν» το θέμα του σποτ - Προσπαθούν να τα... μαζέψουν - Συνεχίζονται οι αντιδράσειςΔευ Ιουν 22, 2020 9:35 am από Μαίρη Γούβα» Διαγραφή από τα μητρώα αδειών κυκλοφορίας με μια υπεύθυνη δήλωσηΣαβ Ιουν 20, 2020 9:35 am από Μαίρη Γούβα» Παπαστράτος: Δωρίζει στη χώρα 20 πυροσβεστικά οχήματαΣαβ Ιουν 20, 2020 9:31 am από Μαίρη Γούβα» Τραγωδία χωρίς τέλος στις ΗΠΑ: Ακόμη 734 νεκροί από κορωνοϊόΚυρ Ιουν 14, 2020 8:38 am από Μαίρη Γούβα» Πώς να φροντίσετε τα μεταξωτά σας ρούχαΚυρ Ιουν 14, 2020 8:37 am από Μαίρη Γούβα» Amber Alert: Εξαφανίστηκε κι άλλη 10χρονη στις ΑχαρνέςΚυρ Ιουν 14, 2020 8:31 am από Μαίρη Γούβα» Θεσσαλονίκη: Η Αστυνομία κάνει έρευνες και στο ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον της ΜαρκέλλαςΚυρ Ιουν 14, 2020 8:29 am από Μαίρη Γούβα» Δεμένη με χειροπέδες κρατούσαν την Μαρκέλλα – Πονάει στα πλευράΚυρ Ιουν 14, 2020 8:26 am από Μαίρη Γούβα» Ξεκινά η ανακατασκευή του Πύργου του Πειραιά!Σαβ Μάης 16, 2020 1:44 pm από Μαίρη Γούβα» Κορωνοϊός - Εκκλησίες: Όλα έτοιμα για την ασφαλή επαναλειτουργία τουςΠαρ Μάης 15, 2020 4:28 pm από Μαίρη Γούβα» ΑΣΕΠ: Εργασία τώρα στο Δημόσιο - Προσλήψεις σε νοσοκομεία, μουσεία, ΔΕΗ και δήμουςΠαρ Μάης 15, 2020 3:57 pm από Μαίρη Γούβα» Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΗΜΕΡΑ...Παρ Μάης 15, 2020 3:54 pm από Μαίρη Γούβα» Ίδρυμα Λάτση: Δωρεά στο Εθνικό Κέντρο ΑιμοδοσίαςΠαρ Μάης 15, 2020 3:48 pm από Μαίρη Γούβα» Κτηματολόγιο: Παρατάσεις τέλος, έρχονται πρόστιμα - Πότε ξεκινά η ανάρτηση για την ΑθήναΠαρ Μάης 15, 2020 3:45 pm από Μαίρη Γούβα» Κόρινθος: Στον ανακριτή ο 53χρονος που παρέσυρε και σκότωσε τον 15χρονοΠαρ Μάης 15, 2020 3:40 pm από Μαίρη Γούβα» Δίκη Τοπαλούδη: Ομόφωνα ένοχοι οι δυο κατηγορούμενοι για τη δολοφονία και τον βιασμό της ΕλένηςΠαρ Μάης 15, 2020 3:31 pm από Μαίρη Γούβα» Τελικά ποιος είναι ο αληθινός απολογισμός του κορονοϊού στον κόσμο;Παρ Μάης 15, 2020 3:25 pm από Μαίρη Γούβα» Η θαλάσσια τραγωδία του πλοίου «Πόπη» που έγινε αφορμή για να βγει η φράση «έγινε της Πόπης» (ΦΩΤΟ)Κυρ Δεκ 01, 2019 11:41 am από Μαίρη Γούβα» Κ. Τσιάρας: Αποσύρεται η διάταξη για τη βλασφημίαΤρι Νοε 12, 2019 2:51 pm από Μαίρη Γούβα» Ιερώνυμος για διάταξη περί βλασφημίας: Διαφυλάττει το θρησκευτικό συναίσθημα των πιστώνΤρι Νοε 12, 2019 2:43 pm από Μαίρη Γούβα» Παρέμβαση ΕΣΡ για την εκπομπή του Γιώργου Λιάγκα στον ΣΚΑΪΤρι Νοε 12, 2019 2:24 pm από Μαίρη Γούβα» Ερντογάν σε ΕΕ: Μη μας απειλείτε, έχουμε 4 εκατομμύρια πρόσφυγεςΤρι Νοε 12, 2019 2:19 pm από Μαίρη Γούβα» Σι Τζινπίνγκ για Γλυπτά του Παρθενώνα: Όχι μόνο συμφωνώ να επιστρέψουν στην Ελλάδα αλλά θα έχετε και τη στήριξή μαςΤρι Νοε 12, 2019 2:16 pm από Μαίρη Γούβα» Νέα Φιλαδέλφεια: Τα κορίτσια που παρήλασαν αλά Monty Python εξηγούν γιατί το έκανανΤετ Οκτ 30, 2019 6:14 pm από Μαίρη Γούβα» Οι ΗΠΑ αναγνώρισαν τη Γενοκτονία των ΑρμενίωνΤετ Οκτ 30, 2019 5:20 pm από Μαίρη Γούβα» Κερατσίνι: Εξαφανισμένος ο οδηγός φορτηγού μετά από θανάσιμο τροχαίοΠεμ Οκτ 24, 2019 6:19 pm από Μαίρη Γούβα» Το «ευχαριστώ» των Παμμακεδονικών Οργανώσεων στον Μακρόν για το «βέτο» στα ΣκόπιαΠεμ Οκτ 24, 2019 6:15 pm από Μαίρη Γούβα» H Εβελίνα Παπούλια μιλάει για την πίστη της στο ΘεόΔευ Σεπ 23, 2019 5:10 pm από Μαίρη Γούβα» ΟΑΕΔ: Προσλήψεις για 35.000 ανέργους με την νέα κοινωφελή εργασίαΔευ Σεπ 23, 2019 5:03 pm από Μαίρη Γούβα» Χρεοκοπία Thomas Cook: Γιατί βάρεσε «κανόνι» ο ταξιδιωτικός κολοσσός;Δευ Σεπ 23, 2019 4:55 pm από Μαίρη Γούβα» Παιδοκτονία στην Πετρούπολη: «Είδα το μωρό παγωμένο, ανάμεσα σε παλιόχαρτα και σκουπίδια»Δευ Σεπ 23, 2019 4:51 pm από Μαίρη Γούβα» Χρεοκοπία Thomas Cook: Πώς θα γίνει ο επαναπατρισμός των 50.000 «εγκλωβισμένων» στην ΕλλάδαΔευ Σεπ 23, 2019 4:48 pm από Μαίρη Γούβα» Μειώσεις φόρων: Πόσο θα μειωθεί η μηνιαία παρακράτηση σε μισθούς και συντάξεις από 1η ΙανουαρίουΔευ Σεπ 09, 2019 2:19 pm από Μαίρη Γούβα» Μουντομπάσκετ 2019, Ελλάδα-Τσεχία 84-77: Προσπάθησε, αλλά δεν τα κατάφερεΔευ Σεπ 09, 2019 2:17 pm από Μαίρη Γούβα» Λαυρέντης Μαχαιρίτσας: Έφυγε στα 63 του ένας σπουδαίος καλλιτέχνης - Οι τελευταίες στιγμέςΔευ Σεπ 09, 2019 2:14 pm από Μαίρη Γούβα» Σαμοθράκη: Αγώνας δρόμου για ανεφοδιασμό και βελτίωση των λιμενικών υποδομώνΣαβ Αυγ 17, 2019 5:59 am από Μαίρη Γούβα» Σκιάθος: Βlack out στο νησί εξαιτίας βλάβηςΣαβ Αυγ 17, 2019 5:57 am από Μαίρη Γούβα» Συγκίνηση για τη Μυρτώ της Πάρου: Στη θάλασσα επτά χρόνια μετά τη φρικτή της κακοποίησηΣαβ Αυγ 17, 2019 5:54 am από Μαίρη Γούβα» Εύβοια: Στάχτη 25.000 στρέμματα δάσους - Τεράστια η οικολογική καταστροφήΤετ Αυγ 14, 2019 1:55 pm από Μαίρη Γούβα» Βιταμίνη D: 15 καθημερινά συμπτώματα έλλειψηςΚυρ Αυγ 11, 2019 10:09 am από Μαίρη Γούβα» Φόβοι για «νέο Τσερνόμπιλ» σε δυο πόλεις της Ρωσίας μετά την έκρηξη σε ναυτική βάσηΣαβ Αυγ 10, 2019 6:39 am από Μαίρη Γούβα |
Πόσο τυχεροί είστεσήμερα | Πόσο τυχεροί είστε σήμερα:
|
Ελάτε στο Facebook |
|
ForeverGreen Greece |
|
ΜΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ |
|
TSIMPIDIS TRANSPORT |
|
Κομμωτήριο Μπέττυ & Ρεβέκκα |
|
Εναλλακτικές Θεραπείες |
|
Perfumes Alexander |
|
|
| Εποικοδομητική Μελέτη. Στρατηγικές για καλύτερη αφομοίωση και απομνημόνευση | |
| | Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
Mamma El VIP woman
Αριθμός μηνυμάτων : 1955 Ημερομηνία εγγραφής : 19/06/2009 Ηλικία : 47 Τόπος : Αθήνα
| Θέμα: Εποικοδομητική Μελέτη. Στρατηγικές για καλύτερη αφομοίωση και απομνημόνευση Κυρ Νοε 29, 2009 8:20 am | |
| "Δούλεψε έξυπνα όχι σκληρά"
Διάβασμα - Μελέτη
-Πριν αρχίσεις να διαβάζεις αναλυτικά το κείμενο που σε ενδιαφέρει αφιέρωσε λίγα λεπτά για να διαμορφώσεις μια γενική εικόνα.
-Για να αξιοποιήσεις το διαθέσιμο χρόνο σου όσο πιο παραγωγικά γίνεται φτιάξε ένα χρονοδιάγραμμα μελέτης ξεκαθαρίζοντας πόσο χρόνο μπορείς να αφιερώσεις σε κάθε κεφάλαιο. Στην πορεία μπορείς να αλλάξεις το χρονοδιάγραμμα για να το προσαρμόσεις στις ανάγκες σου.
-Διάβασε όλη την ύλη χωρίς παραλείψεις. Δώσε ιδιαίτερη προσοχή σε τυχόν υποσημειώσεις, πίνακες και διαγράμματα.
-Μοίρασε την ύλη σε μικρές ενότητες.
-Κατάλαβε με το δικό σου τρόπο την κεντρική ιδέα κάθε παραγράφου.
-Ξεκαθάρισε πια είναι τα σημαντικά σημεία και αφιέρωσέ τους ιδιαίτερη προσοχή.
-Φέρε στη μνήμη σου ότι γνωρίζεις από προηγούμενες μελέτες σου σχετικά με το θέμα.
-Μάθε και εξάσκησε την τεχνική της υπογράμμισης. Υπογράμμισε με διάφορα χρώματα λέξεις κλειδιά και φράσεις που θα σε βοηθήσουν στις επαναλήψεις να ξαναφέρεις στη μνήμη σου τα κύρια σημεία.
-Σταμάτα το διάβασμα σε τακτά διαστήματα και φέρνε στη μνήμη σου αυτά που διάβασες. Έκφρασε με δικά σου λόγια αυτό που έχεις καταλάβει. Άλλο πράγμα είναι να νομίζεις ότι έμαθες κάτι και άλλο να μπορείς να το εκφράσεις προφορικά ή γραπτά.
-Φτιάξε ένα νοητό χάρτη με τα στοιχεία που μπορείς να θυμηθείς.
-Κάνε όσο περισσότερους συσχετισμούς μπορείς ανάμεσα σε ιδέες και έννοιες.
-Σύγκρινε διαφορετικά στοιχεία, φτιάξε νοηματικές ενότητες, συσχέτισε τις έννοιες του κειμένου μεταξύ τους αλλά και με άλλες έννοιες που έχεις διαβάσει σε άλλα κείμενα. Οργάνωσε και ξαναοργάνωσε τα δεδομένα.
-Το βασικό κλειδί της μάθησης είναι η επανάληψη. Όσο περισσότερες φορές διαβάζεις μια πληροφορία τόσο περισσότερες πιθανότητες έχεις να την απομνημονεύσεις. Όποτε σου δίνεται η ευκαιρία κάνε συστηματικές επαναλήψεις.
-Μάθε και εξάσκησε την τεχνική των σημειώσεων. Το συμμάζεμα και η οργάνωση της ύλης με πίνακες και διαγράμματα βοηθούν στην αφομοίωση και την απομνημόνευση.
-Βάλε ερωτήσεις στον εαυτό σου σχετικά με τα βασικά σημεία του κειμένου.
-Διατύπωσε τις απαντήσεις με δικά σου λόγια και επαλήθευσέ τις ανατρέχοντας στο κείμενο. Αν δεν μπορείς να απαντήσεις διάβασε το από την αρχή.
-Αυτό που δεν καταλαβαίνεις συχνά οφείλεται σε κενά που έχεις από προηγούμενα μαθήματα. Το να διαβάζεις ξανά και ξανά ένα δύσκολο κείμενο δεν ωφελεί. Για να λύσεις τις απορίες σου είναι καλύτερα να κοιτάξεις στις σημειώσεις σου ή σε προηγούμενα κεφάλαια ή σε άλλα βιβλία. Αν είναι δυνατόν ρώτησε τον καθηγητή ή τους συμμαθητές σου.
-Σημείωσε τα δύσκολα και σημαντικά στοιχεία (ημερομηνίες, λίστες ονομάτων, κανόνες, μαθηματικούς τύπους) σε μικρές έγχρωμες κάρτες. Έχε τις κάρτες πάντα μαζί σου και ρίχνε τους μια ματιά όταν έχεις ελεύθερο χρόνο.
Εάν επεξεργαστείς καλά τις πληροφορίες και τις συνδέσεις με άλλα δεδομένα που ήδη υπάρχουν στο νου σου διευκολύνεις την αποθήκευσή τους στην μακροπρόθεσμη μνήμη (Long Term Memory) η οποία είναι στερεή και ανθεκτική στο πέρασμα του χρόνου. Εάν συνεχίσεις να ανανεώνεις τις πληροφορίες με επαναλήψεις και συνδέσεις με άλλα νοητικά δεδομένα δεν θα τις ξεχάσεις ποτέ. Αν δεν αποθηκευτούν οι πληροφορίες στη μακροπρόθεσμη μνήμη σε ένα εικοσιτετράωρο θα έχεις ξεχάσει το 80% από όσα έμαθες.
-Σκέψου με ποιο τρόπο αυτό που διαβάζεις μπορεί να έχει κάποια εφαρμογή στην καθημερινή ζωή. Συσχέτισε τις πληροφορίες με προσωπικές σου απόψεις και με τα δικά σου ενδιαφέροντα. Βρες ένα προσωπικό νόημα σε αυτό που διαβάζεις.
-Αν μπορούσες να μιλήσεις προσωπικά στον συγγραφέα τι θα ήθελες να τον ρωτήσεις ή τι κριτική θα του έκανες;
-Με ποιο τρόπο θα μπορούσες να παρουσιάσεις την ύλη που διάβασες σε άλλους μαθητές ώστε να τους κινήσεις το ενδιαφέρον και να τους ενθουσιάσεις.
-Ανάτρεξε σε κάποιο λεξικό ή στο κατάλληλο κεφάλαιο για να καταλάβεις το ακριβές νόημα των καινούργιων όρων και εννοιών. Αν εξοικειωθείς με τις νέες λέξεις δεν θα "ξανακολλήσεις" την επόμενη φορά που θα τις συναντήσεις
-Χρησιμοποίησε την υπερβολή για να βοηθήσεις την απομνημόνευση.
-Πριν τελειώσεις το διάβασμα γράψε σε λίγες γραμμές αυτό που κατάλαβες με τόσο απλό τρόπο που θα μπορούσε να το καταλάβει ακόμη και ένα παιδάκι που δεν έχει πάει ακόμη σχολείο.
-Συζήτησε με συμμαθητές σου τα θέματα που διαβάζεις.
-Καθώς επεξεργάζεσαι τις σημειώσεις σου αφιέρωσε λίγο χρόνο για να προβλέψεις πιθανές ερωτήσεις εξετάσεων.
-Κάνε αλλαγές στο χώρο, τη μέθοδο και την ύλη που μελετάς για να ανανεώνεσαι.
-Μια τεχνική που βοηθά πολύ ένα συμμαθητή σου μπορεί να μην λειτουργεί σε σένα.
-Διαμόρφωσε το προσωπικό σου στυλ μελέτης. Διαπίστωσε στην πράξη τις τεχνικές που σου πάνε καλύτερα. Κράτησε αυτό που ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία σου.
Εξετάσεις
Πριν τις εξετάσεις (όταν είναι ιδιαίτερα σημαντικές)
- Ενημερώσου για τα θέματα που συνήθως πέφτουν στις εξετάσεις για να ξέρεις τι πρέπει να προσέξεις περισσότερο. Ρώτησε τους συμμαθητές σου, θυμήσου τα σημεία στα οποία είχε δώσει έμφαση ο καθηγητής στην τάξη, χρησιμοποίησε παλαιότερες εξετάσεις, έντυπα και σημειώσεις.
- Φτιάξε μια λίστα με τα πιθανά θέματα που θα έβαζες αν ήσουν στη θέση του εξεταστή και προσπάθησε να απαντήσεις.
-Μια - δυο μέρες πριν κάνε μια βόλτα στο χώρο των εξετάσεων (αν γίνονται σε τόπο που δεν έχεις επισκεφτεί) για να εξοικειωθείς με το περιβάλλον. Κοιμήσου αρκετά το βράδυ πριν από τις εξετάσεις ώστε να είσαι ξεκούραστος και με διαύγεια.
-Φρόντισε να φτάσεις νωρίς στο χώρο των εξετάσεων έχοντας μαζί σου όλα όσα θα σου χρειαστούν (στυλό, μολύβι, χάρακα, χαρτομάντιλα, ρολόι, νερό κ λ π )
Την ώρα των εξετάσεων
-Διάλεξε μια θέση που σε βολεύει ώστε να νιώθεις άνετα. Ανάπνευσε βαθιά και χαλάρωσε το σώμα όσο μπορείς. Σκέψου κάτι που θα μπορούσε να σου φέρει γέλιο.
-Φέρε στο νου σου θετικές σκέψεις όπως: "Είναι φυσικό να αισθάνομαι άγχος.
-Δέχομαι όσο πιο ήρεμα γίνεται αυτό που αισθάνομαι χωρίς να παλεύω για να το αλλάξω. 'Όλα θα πάνε καλά" "Δεν χρειάζεται να απαλλαγώ από το άγχος, μπορώ να τα καταφέρω θαυμάσια μαζί με αυτό. Το άγχος μου δίνει ενέργεια και δύναμη" "Είμαι δυνατός, αντιμετωπίζω τις δυσκολίες και τα καταφέρνω".
-Ρίξε πρώτα μια ματιά σε ολόκληρο το φυλλάδιο των εξετάσεων για να πάρεις μια ιδέα για όλα τα θέματα. Αν έχεις απορίες ρώτησε τους εξεταστές για διευκρινήσεις.
-Διάβασε προσεκτικά την κάθε ερώτηση για να καταλάβεις με ακρίβεια τι είναι αυτό που σου ζητείται. Να είσαι συνοπτικός. Ανάπτυξε με ακρίβεια μόνο τα κύρια σημεία του θέματος χωρίς περιττά στοιχεία. Μη γράφεις με αόριστο τρόπο ό,τι γνωρίζεις σχετικά με το θέμα. Δώσε ξεκάθαρες, σαφείς και άμεσες απαντήσεις.
-Για να μην κολλήσεις στα δύσκολα θέματα και χάσεις πολύτιμο χρόνο απάντησε πρώτα στις εύκολες ερωτήσεις. Άφησε τα δύσκολα για το τέλος. Χρησιμοποίησε το "πρόχειρο" Πριν αρχίσεις το γράψιμο σημείωσε λέξεις και έννοιες κλειδιά που σου έρχονται στο νου σχετικά με τα θέματα. Αργότερα ξεκαθάρισε τη σειρά με την οποία θα χρησιμοποιήσεις τις πληροφορίες που έχεις στο πρόχειρο για να αναπτύξεις ολοκληρωμένα το κάθε θέμα και αν χρειάζεται να καταλήξεις σε κάποιο συμπέρασμα.
-Μην προσπαθήσεις να φύγεις από τους πρώτους. Φρόντισε να σου μείνει χρόνος για να διορθώσεις απροσεξίες.
-Πρόσεξε ώστε το γραπτό σου να είναι ευανάγνωστο, χωρίς ορθογραφικά, γραμματικά και συντακτικά λάθη.
Αν η μορφή των ερωτήσεων είναι multiple choice
-Διάβαζε πάντοτε όλες τις επιλογές αργά και προσεκτικά ακόμη και όταν η πρώτη ή η δεύτερη σου φαίνονται σωστές. Απόκλεισε πρώτα τις λανθασμένες επιλογές και μετά επέλεξε τη σωστή.
-Αν χρειαστεί ξαναδιάβασε την ερώτηση.
-Μην κάνεις δικές σου ερμηνείες και προεκτάσεις μείνε με συνέπεια στα ακριβή στοιχεία που σου δίνει το τεστ.
-Αν δύο επιλογές συμπίπτουν ή εννοούν ακριβώς το ίδιο πράγμα είναι πολύ πιθανόν να είναι και οι δύο λάθος.
-Αν δύο επιλογές μοιάζουν πολύ ή είναι αντίθετες τότε η σωστή απάντηση είναι μια από αυτές τις δύο.
-Υπογράμμισε και πρόσεξε το νόημα που έχουν στην πρόταση λέξεις όπως: πάντοτε, ποτέ, όλα, μερικές φορές, δεν, ούτε, μόνο, κανένα. αυτές τις λέξεις.
-Συσχέτισε αν μπορείς κάποια λέξη κλειδί της ερώτησης με κάποια λέξη κλειδί στις απαντήσεις.
-Μην αμφισβητείς την πρώτη απάντηση που έδωσες χωρίς ιδιαίτερο λόγο εκτός και αν στην αρχή είχες παρανοήσει την ερώτηση ή συνάντησες πραγματικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η πρώτη απάντηση ήταν λανθασμένη. Μην αλλάξεις την πρώτη σου επιλογή ακολουθώντας κάποιο προαίσθημα γιατί αυτό συχνά οφείλεται στο άγχος
Μελέτη και ψυχοσωματική ισορροπία
-Άφησε να περάσει μία περίπου ώρα μετά από το φαγητό πριν αρχίσεις το διάβασμα.
-Άφησε να περάσει μια περίπου ώρα μετά από τη μελέτη πριν κοιμηθείς . -Μη διαβάζεις συνεχόμενα πάνω από μία ώρα. Κάνε συχνά διαλείμματα αλλάζοντας παραστάσεις, απομακρύνσου για λίγο από το χώρο διαβάσματος και κάνε κάτι που σε ευχαριστεί.
-Φτιάξε ένα πρόγραμμα μελέτης και προσπάθησε να το τηρήσεις χωρίς να παρασύρεσαι από άσχετες προκλήσεις (τηλεόραση, παρέα, ταινίες κλπ).
-Αν την ώρα της μελέτης διασπάται η προσοχή σου και σκέπτεσαι άλλα πράγματα μην προσπαθείς με το ζόρι να συγκεντρωθείς. Αντί να καταπιέζεις τον εαυτό σου χαλάρωσε και δοκίμασε με ψυχραιμία και αυτοσεβασμό να συγκεντρώσεις την προσοχή σου και πάλι. Αν σε βοηθά επαναλάμβανε μέσα σου μια θετική λέξη όπως "συγκέντρωση", "επιστροφή", "συμμετοχή". Η προσοχή σου θα επιστρέψει από μόνη της στο βιβλίο.
-Αν δεν έχεις όρεξη για μελέτη κάνε κάτι άλλο που σε ευχαριστεί και προσπάθησε αργότερα. Αν είσαι κουρασμένος, αγχωμένος, ταραγμένος, μπερδεμένος ή αφηρημένος δεν μπορείς να αποδώσεις. Είναι σημαντικό να προσπαθείς χαρούμενα. Αν "σέρνεσαι" η μελέτη δεν θα είναι εποικοδομητική. Το να καταπιέζεις τον εαυτό σου να μελετήσει όταν το μυαλό σου πετάει σε άλλα πράγματα δεν αποδίδει.
-Τα ευχάριστα διαλείμματα δεν είναι χάσιμο χρόνου αλλά προϋπόθεση της δημιουργικής μελέτης. Η ξεκούραση και η μετρημένη διασκέδαση ακόμη και σε περιόδους εξετάσεων είναι απαραίτητες. Αν νιώθεις καλά και είσαι ξεκούραστος θα έχεις την κατάλληλη διαύγεια και την εγρήγορση για να αφομοιώνεις σωστά.
- Γράψε σε ένα χαρτί τους προσωπικούς λόγους για τους οποίους θέλεις να μελετήσεις. Τι σου προσφέρει σε προσωπικό επίπεδο η μελέτη;
- Εκμεταλλεύσου όλες τις ώρες της ημέρας για να μελετάς ή να περνάς ευχάριστα. Ποτέ μη στενοχωριέσαι για το χρόνο που χάθηκε.
-Μην κρίνεις αυστηρά τον εαυτό σου και απογοητεύεσαι επειδή δεν αφομοιώνεις με το ρυθμό που θα ήθελες.
-Μην έχεις υπερβολικές απαιτήσεις από τον εαυτό σου. Κάνε με ηρεμία και νηφαλιότητα το καλύτερο που μπορείς
-Αναγνώρισε και δέξου με αυτοσεβασμό ότι μερικές φορές βαριέσαι και δεν έχεις καμιά όρεξη για μελέτη.
-Αν νιώθεις μοναξιά δοκίμασε να μελετάς σε κάποια βιβλιοθήκη ή μαζί με κάποιο άλλο μαθητή που μπορείς να συνεργαστείς.
-Φτιάξε ένα κολάζ που να δείχνει αυτά που θέλεις να πετύχεις στη στο μέλλον.
-Βάλε φωτογραφίες με αυτά που θα ήθελες να έχεις (σπίτι, παιδί, αυτοκίνητο), αυτά που θα ήθελες να κάνεις (σπορ, ταξίδια, χορό), και πρόσθεσε ανάμεσα στις φωτογραφίες λέξεις και προτάσεις που εκφράζουν θετικές σκέψεις όπως : "Αξιοποιώ τις δυνάμεις που κρύβονται μέσα μου", "Το διάβασμα ανοίγει προοπτικές στη ζωή μου", "Αντιμετωπίζω τις δυσκολίες με ψυχραιμία", "Αυτοπεποίθηση", "Δυναμισμός", "Αυτοσυγκέντρωση".
-Καθημερινά πρόσφερε στον εαυτό σου κάποιο μικρό δώρο σαν επιβράβευση για την προσπάθειά του. Υποσχέσου στον εαυτό σου ένα μεγαλύτερο δώρο όταν θα έχεις πετύχει το στόχο σου.
-Κλείσε τα μάτια, χαλάρωσε και φαντάσου πως θα είναι ο εαυτός σου μετά την επιτυχία. Νιώσε τα θετικά αισθήματα που συνοδεύουν την επιτυχία.
Πως αντιμετωπίζουμε το μαθητή που πρόκειται να δώσει εξετάσεις.
- Ενισχύουμε το παιδί με θετικά μηνύματα. Δεν το διαβεβαιώνουμε ότι είμαστε σίγουροι για την επιτυχία του. Εξηγούμε ότι εκτιμάμε την προσπάθειά του και όχι το τελικό αποτέλεσμα. Το βοηθάμε να καταλάβει ότι ακόμη και αν αποτύχει θα συνεχίσουμε να τα αγαπάμε το ίδιο. Τα βοηθάμε να αντιμετωπίζει ψύχραιμα και νηφάλια την αποτυχία.
- Υπογραμμίζουμε στο παιδί ότι οι εξετάσεις δεν κρίνουν την αξία του ως πρόσωπο ούτε και προσδιορίζουν απόλυτα το μέλλον του.
- Δεν μεταφέρουμε το άγχος μας στο παιδί. Φροντίζουμε όσο μπορούμε να υπάρχει μια ευχάριστη και ειρηνική ατμόσφαιρα στο σπίτι
- Μιλάμε στο παιδί για τις δικές μας δυσκολίες και αποτυχίες. Του εξηγούμε ότι είναι σημαντικό να προσπαθούμε όσο μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους μας. Όμως πολλές φορές στη ζωή οι δυσκολίες και οι αποτυχίες ανοίγουν το δρόμο προς την επιτυχία.
- Αν παραμελεί το διάβασμα το προτρέπουμε να διαβάσει με ευγένεια και σεβασμό και όχι με εκβιασμούς, αυστηρές κριτικές και καταστρεπτικές προβλέψεις.
- Δεν πιέζουμε το παιδί να μελετά συνεχώς. Το προτρέπουμε να κάνει συχνά διαλλείματα ώστε να ξεκουράζετε και να βγαίνει σύντομες βόλτες με τους φίλους του ώστε να αλλάζει παραστάσεις και να εκτονώνεται.
- Δείχνουμε έμπρακτα ότι είμαστε διατεθειμένοι να στηρίξουμε το παιδί με τον τρόπο που το χρειάζεται και όχι με τον τρόπο που εμείς νομίζουμε..
- Δεν προσκολλόμαστε στο παιδί αλλά φροντίζουμε να έχουμε προσωπική ζωή ώστε να μην εξαρτάμε ολοκληρωτικά την ισορροπία και την ευτυχία μας από αυτό.
- Δεν το συγκρίνουμε με τα αδέρφια του ή συγγενικά πρόσωπα ή φίλους που έχουν περάσει σε ανώτατες σχολές.
- Δεν συζητάμε μπροστά στο παιδί με τρίτους για τις επιδόσεις του.
- Ανταμείβουμε με κάποιο δώρο την προσπάθεια του παιδιού και όχι το αποτέλεσμα.
Πηγή: psyche.gr | |
| | | | Εποικοδομητική Μελέτη. Στρατηγικές για καλύτερη αφομοίωση και απομνημόνευση | |
|
Παρόμοια θέματα | |
|
| Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή | Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
| |
| |
| |