Με ξύλο, βρισιές και ταλαιπωρία η «Παγκόσμια Ημέρα του Χιονιού» στον Παρνασσό
Συγγραφέας
Μήνυμα
Μαίρη Γούβα VIP woman
Αριθμός μηνυμάτων : 24488 Ημερομηνία εγγραφής : 19/06/2009 Ηλικία : 63 Τόπος : ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Θέμα: Με ξύλο, βρισιές και ταλαιπωρία η «Παγκόσμια Ημέρα του Χιονιού» στον Παρνασσό Δευ Ιαν 16, 2017 8:33 am
Η οργανωτική ανεπάρκεια των υπευθύνων έφερε το χάος
Χιονοδρόμος έφτασε στο σημείο να ουρλιάζει: «σκότωσέ τον» για κάποιον που παραβίασε τη σειρά προτεραιότητας - Έκπτωση ενός (!) ευρώ στην επόμενη επίσκεψη η... παρηγοριά για όσους ταλαιπωρήθηκαν την Κυριακή
Ανήκουστα επεισόδια μεταξύ των εξοργισμένων επισκεπτών του χιονοδρομικού κέντρου Παρνασσού συνέβησαν την Κυριακή, κυρίως λόγω της πλημμελούς λειτουργίας των αναβατήρων, αλλά και της απουσίας οποιασδήποτε πληροφόρησης από τη διεύθυνση του Κέντρου προς το κοινό. Χαρακτηριστικά, σε ερασιτεχνικό βίντεο ακούγεται κάποιος, σε έξαλλη κατάσταση, να ουρλιάζει «σκότωσέ τον», πιθανώς για έναν άλλο χιονοδρόμο που παραβίασε τη σειρά προτεραιότητας. Στο πιο πολυσύχναστο σημείο για σκι στην Ελλάδα, η Παγκόσμια Ημέρα του Χιονιού, «γιορτάστηκε» από περίπου 4.000 άτομα με χειροδικίες, ανταλλαγή ύβρεων και ατελείωτη ταλαιπωρία. Περιμένοντας σε ουρές για τα λιφτ επί τουλάχιστον 90 λεπτά, ο γενικευμένος εκνευρισμός οδήγησε σε έκτροπα, τα οποία μόνο κατά τύχη δεν εξελίχθηκαν ακόμη και σε μαζική σύρραξη, βία εκτός ελέγχου κ.λπ.
Όπως κατήγγειλαν σε τοπικά ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πολλοί από όσους υπέστησαν άδικα το χάος που προκάλεσε η οργανωτική ανεπάρκεια των υπευθύνων του Κέντρου, η κατάσταση ήταν εντελώς απαράδεκτη: Ο δρόμος προς το χιονοδρομικό ήταν παγωμένος και κανείς δεν μερίμνησε για ρίψη αλατιού. Τα εκδοτήρια εισιτηρίων ήταν κλειστά, χωρίς να δίνεται καμία εξήγηση γι' αυτό ή κάποια ένδειξη για το πότε θα άνοιγαν. Αλλά και τα περισσότερα από τα λιφτ ήταν ακινητοποιημένα από τον παγετό. Παρόλ' αυτά ο κόσμος συνέρρεε, με αποτέλεσμα να σχηματιστεί μια ατελείωτη ουρά, ενώ όσοι κατάφερναν να επιβιβαστούν στους εναπομείναντες αναβατήρες, υπέστησαν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στην εναέρια διαδρομή τους έως τις πίστες.
Αρχικώς, την Κυριακή το πρωί λειτουργούσε μόνο η τηλεκαμπίνα «Αφροδίτη» και ο διπλός αναβατήρας «Αίολος». Από τις 12:30 και μετά, τέθηκε σε λειτουργία το λιφτ «Βάκχος», οπότε και διεκόπη η λειτουργία της «Αφροδίτης», κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τεραστιες ουρές στην αφετηρία των αναβατήρων. Χιονοδρόμοι, στην πλειονότητά τους οικογένειες με παιδιά, υποχρεώθηκαν να περιμέναν έως και για μιάμιση ώρα προκειμένου να κάνουν μια κατάβαση. Από την πλευρά της Φτερόλακκας, δε, τα πράγματα ήταν ακόμη χειρότερα, καθώς εκεί ο χρόνος αναμονής άγγιξε τις δύο ώρες.
Φωτογραφίες από τις τεράστιες ουρές
Μία ημέρα πριν το μεγάλο μπάχαλο, το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού είχε παραμείνει κλειστό, λόγω του πολύ ισχυρού νοτιοδυτικού ανέμου που έπνεε στην περιοχή. «Ήρθε και η ομίχλη να μας περιορίσει το οπτικό πεδίο και τη διάθεση» ανέφερε η σχετική ανακοίνωση εκ της διευθύνσεως του Κέντρου. Η οποία και σημείωνε πως «χάθηκε έτσι το πρώτο Σάββατο για τη φετινή περίοδο, αλλά ελπίζουμε να κερδίσουμε την αυριανή μέρα [σσ: Κυριακή], ώστε να χαρούν μικροί και μεγάλοι την παγκόσμια μέρα χιονιού (world snow day)».
Τελικά όμως οι δυσάρεστες εξελίξεις ανάγκασαν τους υπεύθυνους την Κυριακή να εκδώσουν την εξής ανακοίνωση: «Χ/Κ Παρνασσού: παρέχεται ειδική έκπτωση λόγω της ταλαιπωρίας στις 15.1.2017. Η Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου ΑΕ, διαχειρίστρια του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού, αναλογιζόμενη την ταλαιπωρία που υπέστησαν 4 και πλέον χιλιάδες φίλοι χιονοδρόμοι που λόγω της ημέρας και της πάρα πολύ μεγάλης προσέλευσης κοινού, δεν απόλαυσαν τη χιονοδρομία, ανακοινώνει ότι παρέχεται ειδική έκπτωση και στους χιονοδρόμους (κατηγορία ενήλικα) πού έκαναν χρήση των εγκαταστάσεων (αναβατήρων) του ΧΚΠ σήμερα 15.01.2017 που θα δικαιούνται εκπτωτικό εισιτήριο του 1€, στην επόμενη φετινή τους επίσκεψη. Η έκπτωση θα πραγματοποιηθεί με την επίδειξη της απόδειξης ή της μαγνητικής κάρτας χιονοδρομίας, όπου αναγράφεται η σημερινή ημερομηνία, όσον αφορά της ημερήσιες κάρτες και για τους χιονοδρόμους (κατηγορία ενήλικα) με πολύποντες κάρτες, ο έλεγχος θα πραγματοποιηθεί από τον εκάστοτε ταμία».
Της ανωτέρω ανακοίνωσης είχε προηγηθεί επιστολή-κόλαφος για την κατάσταση που επικράτησε στο χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού, την οποίαν απέστειλε στο protothema.gr ο Ελληνικός Σύλλογος Τουριστικής Χιονοδρομίας. Στην επιστολή γίνεται λόγος για το «χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου», περιγράφεται μια εικόνα αδιαφορίας και παραμέλησης, με μια σειρά από ελλείψεις, λάθος χειρισμούς αλλά και κακοδιαχείριση, παρά τη μεγάλη επένδυση που έχει γίνει στο Κέντρο.
Η επιστολή έχει ως εξής: «Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου. Ήταν βέβαιο, με μαθηματική ακρίβεια, πως η ελληνική τουριστική χιονοδρομία και ειδικά το Χιονοδρομικό Κέντρο του Παρνασσού, ύστερα από μια τεράστια επένδυση σε υποδομές της τάξης των 30 εκατ. ευρώ θα ζούσε στιγμές αποκάλυψης.
Όταν δε σε ενδιαφέρει και δεν αξιολογείς την οικονομική θυσία χιλιάδων ανθρώπων που επιθυμούν να ασκήσουν το χόμπι τους και δεν τους προσφέρεις έγκαιρη ενημέρωση από την προηγούμενη ημέρα, αναφορικά με το επίπεδο λειτουργίας του Χιονοδρομικού Κέντρου.
Όταν καμία έκφραση διοίκησης, από τον επικεφαλής της ΕΤΑΔ ως το διευθυντικό προσωπικό του κέντρου αλλά και του υπεργολάβου, δεν είναι σε θέση να διαχειριστεί μια κρίση αλλά και να αναλάβει ευθύνες.
Όταν δεν υιοθετούνται απλές και φθηνές λύσεις, οι οποίες εξασφαλίζουν επάρκεια χιονιού, όπως είναι οι χιονοπαγίδες.
Όταν δεν επενδύεις σε ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο θα αξιοποιήσει τις σύγχρονες υποδομές.
Όταν δεν διαθέτεις στο προσωπικό την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίζει δύσκολες καταστάσεις».