To Agkyrovoli
. . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . .

Καλώς Ήλθατε στο Αγκυροβόλι!

Για την καλύτερη περιήγηση σας στο χώρο μας

κάντε την εγγραφή σας ΤΩΡΑ δωρεάν

ή συνδεθείτε με το όνομα μέλους και τον κωδικό

πρόσβασης σας.

Σε περίπτωση που ξεχάσατε τον κωδικό σας

ζητήστε να σας στείλουμε νέο κωδικό πρόσβασης

στο email: agkyrovoliforum@gmail.com

. . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . .
To Agkyrovoli
. . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . .

Καλώς Ήλθατε στο Αγκυροβόλι!

Για την καλύτερη περιήγηση σας στο χώρο μας

κάντε την εγγραφή σας ΤΩΡΑ δωρεάν

ή συνδεθείτε με το όνομα μέλους και τον κωδικό

πρόσβασης σας.

Σε περίπτωση που ξεχάσατε τον κωδικό σας

ζητήστε να σας στείλουμε νέο κωδικό πρόσβασης

στο email: agkyrovoliforum@gmail.com

. . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . . * * * . . .
To Agkyrovoli
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


To Agkyrovoli
 
ΦόρουμΠόρταλLatest imagesΕγγραφήΣύνδεση

 

Σύνδεση
Ψευδώνυμο μέλους:
Κωδικός:
Να γίνεται η σύνδεση αυτόματα σε κάθε μου επίσκεψη: 
:: Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου
Η Ώρα Είναι
Παρόμοια θέματα
Νοέμβριος 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
ΗμερολόγιοΗμερολόγιο
Πρόσφατα Θέματα
» SARRI ERGON ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 1:07 pm από Μαίρη Γούβα

» Προσφορά // 2 Μήνες Δωρεάν Ρεύμα
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 1:01 pm από Μαίρη Γούβα

» Προσφέρω Γιατί Νοιάζομαι!
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 12:58 pm από Μαίρη Γούβα

» ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 12:54 pm από Μαίρη Γούβα

» Κατασκευή ιστοσελίδων
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 12:52 pm από Μαίρη Γούβα

» Βαπτιστικά
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 12:49 pm από Μαίρη Γούβα

» Διανομές & Μεταφορές
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 12:42 pm από Μαίρη Γούβα

» Συνεργείο Καθαρισμού
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤετ Ιουλ 08, 2020 12:40 pm από Μαίρη Γούβα

» Ολυμπιακός: «Σφράγισε» το πρωτάθλημα, επόμενος στόχος το αήττητο και το Κύπελλο
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΔευ Ιουν 29, 2020 3:51 pm από Μαίρη Γούβα

» ΣΥΡΙΖΑ: Μη «λήξαν» το θέμα του σποτ - Προσπαθούν να τα... μαζέψουν - Συνεχίζονται οι αντιδράσεις
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΔευ Ιουν 22, 2020 9:35 am από Μαίρη Γούβα

» Διαγραφή από τα μητρώα αδειών κυκλοφορίας με μια υπεύθυνη δήλωση
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΣαβ Ιουν 20, 2020 9:35 am από Μαίρη Γούβα

» Παπαστράτος: Δωρίζει στη χώρα 20 πυροσβεστικά οχήματα
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΣαβ Ιουν 20, 2020 9:31 am από Μαίρη Γούβα

» Τραγωδία χωρίς τέλος στις ΗΠΑ: Ακόμη 734 νεκροί από κορωνοϊό
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΚυρ Ιουν 14, 2020 8:38 am από Μαίρη Γούβα

» Πώς να φροντίσετε τα μεταξωτά σας ρούχα
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΚυρ Ιουν 14, 2020 8:37 am από Μαίρη Γούβα

» Amber Alert: Εξαφανίστηκε κι άλλη 10χρονη στις Αχαρνές
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΚυρ Ιουν 14, 2020 8:31 am από Μαίρη Γούβα

» Θεσσαλονίκη: Η Αστυνομία κάνει έρευνες και στο ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον της Μαρκέλλας
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΚυρ Ιουν 14, 2020 8:29 am από Μαίρη Γούβα

» Δεμένη με χειροπέδες κρατούσαν την Μαρκέλλα – Πονάει στα πλευρά
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΚυρ Ιουν 14, 2020 8:26 am από Μαίρη Γούβα

» Ξεκινά η ανακατασκευή του Πύργου του Πειραιά!
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΣαβ Μάης 16, 2020 1:44 pm από Μαίρη Γούβα

» Κορωνοϊός - Εκκλησίες: Όλα έτοιμα για την ασφαλή επαναλειτουργία τους
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 4:28 pm από Μαίρη Γούβα

» ΑΣΕΠ: Εργασία τώρα στο Δημόσιο - Προσλήψεις σε νοσοκομεία, μουσεία, ΔΕΗ και δήμους
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 3:57 pm από Μαίρη Γούβα

» Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΗΜΕΡΑ...
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 3:54 pm από Μαίρη Γούβα

» Ίδρυμα Λάτση: Δωρεά στο Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 3:48 pm από Μαίρη Γούβα

» Κτηματολόγιο: Παρατάσεις τέλος, έρχονται πρόστιμα - Πότε ξεκινά η ανάρτηση για την Αθήνα
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 3:45 pm από Μαίρη Γούβα

» Κόρινθος: Στον ανακριτή ο 53χρονος που παρέσυρε και σκότωσε τον 15χρονο
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 3:40 pm από Μαίρη Γούβα

» Δίκη Τοπαλούδη: Ομόφωνα ένοχοι οι δυο κατηγορούμενοι για τη δολοφονία και τον βιασμό της Ελένης
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 3:31 pm από Μαίρη Γούβα

» Τελικά ποιος είναι ο αληθινός απολογισμός του κορονοϊού στον κόσμο;
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΠαρ Μάης 15, 2020 3:25 pm από Μαίρη Γούβα

» Η θαλάσσια τραγωδία του πλοίου «Πόπη» που έγινε αφορμή για να βγει η φράση «έγινε της Πόπης» (ΦΩΤΟ)
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΚυρ Δεκ 01, 2019 11:41 am από Μαίρη Γούβα

» Κ. Τσιάρας: Αποσύρεται η διάταξη για τη βλασφημία
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤρι Νοε 12, 2019 2:51 pm από Μαίρη Γούβα

» Ιερώνυμος για διάταξη περί βλασφημίας: Διαφυλάττει το θρησκευτικό συναίσθημα των πιστών
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤρι Νοε 12, 2019 2:43 pm από Μαίρη Γούβα

» Παρέμβαση ΕΣΡ για την εκπομπή του Γιώργου Λιάγκα στον ΣΚΑΪ
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤρι Νοε 12, 2019 2:24 pm από Μαίρη Γούβα

» Ερντογάν σε ΕΕ: Μη μας απειλείτε, έχουμε 4 εκατομμύρια πρόσφυγες
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤρι Νοε 12, 2019 2:19 pm από Μαίρη Γούβα

» Σι Τζινπίνγκ για Γλυπτά του Παρθενώνα: Όχι μόνο συμφωνώ να επιστρέψουν στην Ελλάδα αλλά θα έχετε και τη στήριξή μας
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤρι Νοε 12, 2019 2:16 pm από Μαίρη Γούβα

» Νέα Φιλαδέλφεια: Τα κορίτσια που παρήλασαν αλά Monty Python εξηγούν γιατί το έκαναν
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤετ Οκτ 30, 2019 6:14 pm από Μαίρη Γούβα

» Οι ΗΠΑ αναγνώρισαν τη Γενοκτονία των Αρμενίων
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤετ Οκτ 30, 2019 5:20 pm από Μαίρη Γούβα

» Κερατσίνι: Εξαφανισμένος ο οδηγός φορτηγού μετά από θανάσιμο τροχαίο
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΠεμ Οκτ 24, 2019 6:19 pm από Μαίρη Γούβα

» Το «ευχαριστώ» των Παμμακεδονικών Οργανώσεων στον Μακρόν για το «βέτο» στα Σκόπια
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΠεμ Οκτ 24, 2019 6:15 pm από Μαίρη Γούβα

» H Εβελίνα Παπούλια μιλάει για την πίστη της στο Θεό
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΔευ Σεπ 23, 2019 5:10 pm από Μαίρη Γούβα

» ΟΑΕΔ: Προσλήψεις για 35.000 ανέργους με την νέα κοινωφελή εργασία
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΔευ Σεπ 23, 2019 5:03 pm από Μαίρη Γούβα

» Χρεοκοπία Thomas Cook: Γιατί βάρεσε «κανόνι» ο ταξιδιωτικός κολοσσός;
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΔευ Σεπ 23, 2019 4:55 pm από Μαίρη Γούβα

» Παιδοκτονία στην Πετρούπολη: «Είδα το μωρό παγωμένο, ανάμεσα σε παλιόχαρτα και σκουπίδια»
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΔευ Σεπ 23, 2019 4:51 pm από Μαίρη Γούβα

» Χρεοκοπία Thomas Cook: Πώς θα γίνει ο επαναπατρισμός των 50.000 «εγκλωβισμένων» στην Ελλάδα
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΔευ Σεπ 23, 2019 4:48 pm από Μαίρη Γούβα

» Μειώσεις φόρων: Πόσο θα μειωθεί η μηνιαία παρακράτηση σε μισθούς και συντάξεις από 1η Ιανουαρίου
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΔευ Σεπ 09, 2019 2:19 pm από Μαίρη Γούβα

» Μουντομπάσκετ 2019, Ελλάδα-Τσεχία 84-77: Προσπάθησε, αλλά δεν τα κατάφερε
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΔευ Σεπ 09, 2019 2:17 pm από Μαίρη Γούβα

» Λαυρέντης Μαχαιρίτσας: Έφυγε στα 63 του ένας σπουδαίος καλλιτέχνης - Οι τελευταίες στιγμές
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΔευ Σεπ 09, 2019 2:14 pm από Μαίρη Γούβα

» Σαμοθράκη: Αγώνας δρόμου για ανεφοδιασμό και βελτίωση των λιμενικών υποδομών
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΣαβ Αυγ 17, 2019 5:59 am από Μαίρη Γούβα

» Σκιάθος: Βlack out στο νησί εξαιτίας βλάβης
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΣαβ Αυγ 17, 2019 5:57 am από Μαίρη Γούβα

» Συγκίνηση για τη Μυρτώ της Πάρου: Στη θάλασσα επτά χρόνια μετά τη φρικτή της κακοποίηση
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΣαβ Αυγ 17, 2019 5:54 am από Μαίρη Γούβα

» Εύβοια: Στάχτη 25.000 στρέμματα δάσους - Τεράστια η οικολογική καταστροφή
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΤετ Αυγ 14, 2019 1:55 pm από Μαίρη Γούβα

» Βιταμίνη D: 15 καθημερινά συμπτώματα έλλειψης
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΚυρ Αυγ 11, 2019 10:09 am από Μαίρη Γούβα

» Φόβοι για «νέο Τσερνόμπιλ» σε δυο πόλεις της Ρωσίας μετά την έκρηξη σε ναυτική βάση
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΣαβ Αυγ 10, 2019 6:39 am από Μαίρη Γούβα

Ψηφοφορία
Τι Προσέχετε σε μία άγνωστη Γυναίκα;
 Κόμμωση
 Μάτια
 Χείλη
 Στήθος
 Πισινό
 Μέση
 Όλα
 Δεν Βλέπω.. (αλήθεια??)
Επισκόπηση αποτελεσμάτων
Πόσο τυχεροί είστεσήμερα
Πόσο τυχεροί είστε σήμερα:

Ελάτε στο Facebook
ForeverGreen Greece
ΜΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
TSIMPIDIS TRANSPORT
Κομμωτήριο Μπέττυ & Ρεβέκκα
Εναλλακτικές Θεραπείες
Perfumes Alexander
Ο Καιρός Σήμερα

 

 Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Μαίρη Γούβα
VIP woman
VIP woman
Μαίρη Γούβα


Ποντικός
Αριθμός μηνυμάτων : 24488
Ημερομηνία εγγραφής : 19/06/2009
Ηλικία : 63
Τόπος : ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας   Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας EmptyΚυρ Φεβ 19, 2017 4:12 pm

ΙΣΤΟΡΙΑ Ο.Α.

Η ιστορία των αερομεταφορών στην Ελλάδα ξεκινά το 1930 με την ίδρυση της πρώτης κρατικής αεροπορικής εταιρίας με την επωνυμία «Ελληνική Αεροπορική Εταιρία Ίκαρος». Μετά τη χρεοκοπία της εταιρίας λίγο αργότερα ιδρύεται η «Ελληνική Εταιρία Εναέριων Συγκοινωνιών».

Το 1935 ιδρύεται η πρώτη ιδιωτική αεροπορική εταιρία, η Τ.Α.Ε. (Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις).

Το 1947 ιδρύεται η ΕΛΛ.Α.Σ. (Ελληνικαί Αεροπορικαί Συγκοινωνίαι) και η Α.Μ.Ε. (Αεροπορικαί Μεταφοραί Ελλάδος) ακολουθώντας πορεία παράλληλη με την Τ.Α.Ε.

Το 1951 αποφασίζεται η συγχώνευσή τους, εξαιτίας της κακής πορείας και των τριών, σε μία, την «Εθνική Ανώνυμη Εταιρεία Τ.Α.Ε.». Ακολουθεί όμως μια δύσκολη πορεία με πτώση της επιβατικής κίνησης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την απόφαση εκκαθάρισης της εταιρίας με σκοπό την πώλησή της. Ο πλειστηριασμός ξεκινά με τιμή εκκίνησης 60.000.000 δρχ. Καθώς κανείς δεν ενδιαφέρεται κατοχυρώνεται υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.

Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας 25260_116917398331948_100000410663765_196422_7748280_n1

Τον Ιούλιο του 1956 υπογράφεται συμφωνία του Ελληνικού Κράτους με τον Αριστοτέλη Ωνάση, με σκοπό την αποκλειστική εκμετάλλευση των αεροπορικών συγκοινωνιών της Ελλάδας. Η «Ολυμπιακή Αεροπορία» ξεκινά τη λειτουργία της στις 6 Απριλίου 1957. Το πρώτο δρομολόγιο της εταιρίας είναι Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με ελικοφόρο, και κυβερνήτη τον Παύλο Ιωαννίδη. Την ίδια χρονιά λειτουργεί και η πρώτη αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας με τη γραμμή Αθήνα – Ρώμη – Παρίσι – Λονδίνο. Το 1958 ξεκινούν δύο ακόμα νέοι προορισμοί: Αθήνα – Ζυρίχη – Φρανκφούρτη και Αθήνα – Τελ Αβίβ.

Η πορεία της Ο.Α. ως τις μέρες μας

Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας 24710_106624132694608_100000410663765_159441_6269924_n1

Από τη δεκαετία του 1960 κιόλας η Ο.Α. αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς. Προμηθεύεται το πρώτο αεροσκάφος DeHavilland Comet 4B και η εταιρία μπαίνει στην εποχή των τζετ. Παράλληλα γίνονται και οι πρώτες συμφωνίες με την αγγλική εταιρία ΒΕΑ με κοινούς κωδικούς πτήσεων, ενώ προστίθενται δύο νέοι προορισμοί προς Βρυξέλλες και Άμστερνταμ. Το 1962 αγοράζονται τρία τζετ De Havilland Comet 48.

Το 1965 λήγει η τετραετής συλλογική σύμβαση εργασίας του Ωνάση και της ΟΣΠΑ. Επιχειρείται να υπογραφεί νέα σύμβαση με νέους όρους και σύγχρονες συνθήκες εργασίας, στοιχεία τα οποία θα προκαλέσουν αντιδράσεις και θα επιφέρουν συγκρούσεις ανάμεσα σε εργαζόμενους και εργοδοσία με αποτέλεσμα να κηρυχθεί η λεγόμενη πανολυμπιακή απεργία. Τελικά τα αιτήματα των εργαζομένων ικανοποιήθηκαν.

Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας 24710_106615126028842_100000410663765_159427_1147745_n1

Η ανοδική πορεία της εταιρίας συνεχίζεται και γίνονται και οι πρώτες παραγγελίες σκαφών τύπου Boeing 707-320. Τον Ιούνιο του 1966 ξεκινούν οι πρώτες απευθείας πτήσεις για Νέα Υόρκη. Το 1968 ανοίγουν οι πρώτες γραμμές για Ναϊρόμπι και Γιοχάνεσμπουργκ ενώ παραλαμβάνονται και τα πρώτα Boeing 727-200 τα οποία εκτελούν πτήσεις σε ευρωπαϊκούς προορισμούς. Το 1969 ανοίγουν γραμμές για το Μόντρεαλ του Καναδά.

Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας 19761123-2-p-d-1-500

Το 1970 η Ο.Α. προμηθεύεται τα νέα αεροσκάφη YS-11 A της ιαπωνικής εταιρίας ΝΙΗΟΝ τα οποία αντικαθιστούν τα παλιά Douglas που χρησιμοποιούνταν για πτήσεις εσωτερικού. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 ήδη και μέχρι τα μέσα του 1970 πολλοί διάσημοι Έλληνες και ξένοι σχεδιαστές αναλαμβάνουν να σχεδιάσουν τις στολές των αεροσυνοδών, ενώ πολλοί διάσημοι ξένοι επιλέγουν την Ο.Α. για τις μετακινήσεις τους από και προς την Ελλάδα.

Στις 2 Αυγούστου 1971 ιδρύεται η Ολυμπιακή Αεροπλοϊα Α.Ε. από τον Αλέξανδρο Ωνάση. Σκοπός της εταιρίας αυτής είναι η εξυπηρέτηση των μικρών νησιών της Ελλάδας. Παράλληλα δημιουργούνται νέες γραμμές προς Μιλάνο και Ντίσελντορφ.

Στις 3 Μαρτίου 1972 πραγματοποιείται η πρώτη πτήση προς το Σίδνεϋ της Αυστραλίας με ενδιάμεσους σταθμούς τη Σιγκαπούρη και την Μπανγκόκ. Τον Ιούνιο του 1973 αγοράζονται τα πρώτα Boeing 720-051Β και 747-200, τα λεγόμενα τζάμπο. Με ένα από αυτά θα πραγματοποιηθεί το παρθενικό δρομολόγιο για Νέα Υόρκη.

Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας 29685_119322514758103_100000410663765_204913_3424157_n1

Το 1974 η Ο.Α. ξεπερνά κάθε προσδοκία σημειώνοντας ρεκόρ μεταφοράς επιβατών, 2.500.000 από τους οποίους 790.000 στις πτήσεις του εξωτερικού. Στις 22 Ιανουαρίου 1973 συμβαίνει κάτι που θα αλλάξει ριζικά την πορεία της Ο.Α., ο θάνατος του Αλέξανδρου Ωνάση σε αεροπορικό δυστύχημα, θα αποτελέσει την αρχή του τέλους για την εταιρία. Λίγους μήνες αργότερα ο Αριστοτέλης Ωνάσης πουλά την Ο.Α. στο ελληνικό δημόσιο και το 1975 πεθαίνει.

Το 1976 η Ο.Α. προμηθεύεται το πρώτο Boeing 737-200 και δημιουργεί την Olympic Catering. Η Ο.Α. διαθέτει πλέον 25 αεροσκάφη και εξυπηρετεί 30 διεθνείς προορισμούς. Προστίθενται επιπλέον νέες πτήσεις προς τη Βεγγάζη, το Κουβέιτ, το Νταχράν και το Ντουμπάι.

Το 1977 σε μια προσπάθεια περιορισμού του κόστους λειτουργίας καταργείται η γραμμή προς Αυστραλία και ακολουθεί η γραμμή του Καναδά το 1978. Παράλληλα παραγγέλνονται τα καινούργια αεροσκάφη της Airbus Α 300 Β 4 ενώ εγκαινιάζεται και το δρομολόγιο με προορισμό τα Τίρανα.

Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας 36670_1356272145987_1206987632_30814997_1801522_n

Από το Δεκέμβριο του 1977 μέχρι τον Ιανουάριο του 1978 λαμβάνει χώρα η μεγαλύτερη απεργιακή κινητοποίηση που έγινε ποτέ στην ιστορία της Ο.Α., διάρκειας 35 ημερών. Οι κύριοι λόγοι της απεργίας ήταν η δημιουργία κανονισμού εργασίας, συνθέσεις πληρωμάτων και νέο μισθολόγιο. Η παρατεταμένη αυτή απεργία έχει αίσιο τέλος για τους εργαζόμενους.

Το Φεβρουάριο του 1979 παραλαμβάνονται τα δύο πρώτα Airbus, ενώ τρία ακόμη θα προστεθούν την άνοιξη του 1980. Ακολουθεί η προμήθεια νέων Boeing 737-200 καθώς και Shorts 330.

Η αρχή της δεκαετίας του 1980 βρίσκει την Ο.Α. σε χορό απεργιακών κινητοποιήσεων με κύριο αίτημα την εφαρμογή κανονισμού πτήσεων και τη βελτίωση των οικονομικών αποδοχών. Το 1982 γιορτάζονται τα 25 χρόνια λειτουργίας της Ο.Α. Το 1983 εντάσσονται στο στόλο τα πρώτα Dornier 228 τα οποία συνδέουν την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με τα μικρά νησιά του Αιγαίου.

Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας 24710_106452382711783_100000410663765_158828_823480_n1

Το 1984 αγοράζονται από την Singapore Airlines τα δύο Β 747-200 και ανοίγουν και πάλι οι γραμμές της Αυστραλίας και του Καναδά. Το 1985 εντάσσονται τα δρομολόγια προς Λέρο, Πάρο, Σητεία, Μαδρίτη, Λυών, Κοπεγχάγη και Πάφο. Είναι η χρονιά που η Ο.Α. κατέχει την 15η θέση στη μεταφορά επιβατών εσωτερικού, την 20η θέση στη μεταφορά επιβατών εξωτερικού και τη 18η θέση στη συνολική μεταφορά στην κατάταξη των 150 αεροπορικών εταιριών. Το προσωπικό της εταιρίας φτάνει τα 9.859 άτομα από τα οποία τα 900 στο εξωτερικό.

Το 1986 απεργίες πάλι ταλαιπωρούν την εταιρία με θέμα το συνταξιοδοτικό. Με παρέμβαση του τότε πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου οι εργαζόμενοι δικαιώνονται. Παράλληλα το έλλειμμα της εταιρίας εκτοξεύεται ενώ η κίνηση των επιβατών μειώνεται. Ιδρύεται η Ολυμπιακή Τουριστική η οποία εκδίδει εισιτήρια τόσο της Ο.Α. όσο και άλλων αεροπορικών εταιριών.

Το 1988 ανοίγει η γραμμή για Βαρκελώνη και Μπανγκόκ. Το 1989 απεργία ταλαιπωρεί και πάλι την εταιρία όσο αφορά τις Κυριακές τις αργίες και τα νυχτερινά δρομολόγια.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, το προσωπικό έχει κερδίσει τις Κυριακές, τις αργίες και τα νυχτερινά δρομολόγια. Στις 4 Οκτωβρίου όμως εκτυλίσσονται αιματηρά επεισόδια ανάμεσα σε απεργούς, απολυμένους και ΜΑΤ έξω από το κτίριο της Olympic Catering. Ανοίγεται η νέα γραμμή προς Τόκυο και γίνεται η παραλαβή αεροσκάφους τύπου ATR-42.

Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας 24710_106615036028851_100000410663765_159426_2098248_n1

Το Σεπτέμβριο του 1991 προστίθενται στο στόλο άλλα έξι αεροσκάφη τύπου 737-400 και το 1992 άλλο ένα Airbus Α300-600. Το διηπειρωτικό δίκτυο μεγαλώνει καθώς προστίθενται γραμμές για Βηρυτό, Σικάγο και Βοστόνη. Το 1995 οι δύο τελευταίες γραμμές θα καταργηθούν χωρίς λόγο, καθώς και αυτή του Τόκυο γιατί ζημίωνε την εταιρία. Ιδρύεται η θυγατρική της Ο.Α., Μακεδονικές Αερογραμμές, των οποίων οι πτήσεις είναι ναυλωμένες.

Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας 24710_106679362689085_100000410663765_159651_2756787_n1

Το 1996 η εταιρία θα παραλάβει νέο αριθμό σκαφών τύπου Β737-400, Airbus A300-600, ATR-42, ATR-72. Παράλληλα προστίθενται νέοι προορισμοί προς Αστυπάλαια, Σόφια, Στοκχόλμη, Βελιγράδι και Βουκουρέστι. Τα χρέη της εταιρίας παρόλα αυτά αυξάνονται και η κυβέρνηση σε μια προσπάθεια να επαναφέρει την Ο.Α. σε κερδοφορία, εφαρμόζει ένα πρόγραμμα εξυγίανσης με παραγραφή των χρεών της, χωρίς όμως επιτυχία. Μερικά χρόνια αργότερα το Ελληνικό Κράτος σε μια προσπάθεια ακόμα μιας εξυγίανσης, αναθέτει τη διοίκηση της Ο.Α. στη θυγατρική της British Airways, Speedwing, χωρίς όμως και πάλι θετικά αποτελέσματα.

Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας 24710_106615266028828_100000410663765_159428_8140862_n1

Το 1999 η Ο.Α. προμηθεύεται νέα αεροσκάφη Airbus A340-300 που αντικαθιστούν τα Β747-200 στις μακρινές πτήσεις ενώ η Ολυμπιακή Αεροπλοϊα παραγγέλνει το πρώτο Β717-200. Το 2000 δημιουργείται η σύνδεση Αθήνα – Μάντσεστερ.

Στις 28 Μαρτίου 2001 θα πραγματοποιηθεί η τελευταία πτήση από το αεροδρόμιο του Ελληνικού με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Ο πιλότος της τελευταίας αυτής πτήσης είναι ο Τιμολέων Καλογεράκης. Την ίδια ημέρα θα πετάξει από το νέο αεροδρόμιο των Σπάτων η πτήση της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας με προορισμό τη Χίο.

Το Νοέμβριο του 2002 κλείνουν τα δρομολόγια προς Μπανγκόκ, Μελβούρνη και Σίδνεϋ. Τα δύο τελευταία δρομολόγια θα ξαναλειτουργήσουν σε συνεργασία με την Gulf Air το Νοέμβριο του 2003.

Το Δεκέμβριο του 2003 το έλλειμμα έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις προβλέψεις της κυβέρνησης, η οποία θα εκπονήσει ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης της Ολυμπιακής Αεροπορίας με σκοπό την εξυγίανση της. Το σχέδιο περιλαμβάνει τη μετονομασία της θυγατρικής εταιρίας «Μακεδονικές Αερογραμμές» σε «Ολυμπιακές Αερογραμμές» και την ανάληψη του πτητικού έργου της Ο.Α. από αυτήν, καθώς και την παραγραφή των χρεών. Όλες οι υπόλοιπες εταιρίες (Olympic Airways, Olympic Into-Plane Company, Olympic Fuel Company, το Handling και η Τεχνική Βάση), εκτός της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, συγχωνεύθηκαν και δημιούργησαν μια εταιρία, την Ολυμπιακή Αεροπορία – Υπηρεσίες Α.Ε.

Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας 21561_105239009499787_100000410663765_135270_3057091_n1

Το Δεκέμβριο του 2004 η κυβέρνηση προκήρυξε διαγωνισμό με σκοπό την πώληση της εταιρίας ο οποίος κατέληξε άγονος. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παράλληλα, εξέτασε τις καταγγελίες αεροπορικών εταιριών σχετικά με κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν παράνομα στην Ο.Α. και στις Ο.Α. από το 1994 ως το 2004. Η απόφαση είναι καταδικαστική και αναγκάζει το ελληνικό κράτος να αναζητήσει από την Ο.Α. το ποσό των 111 εκατ. ευρώ στους επόμενους μήνες. Για να το πετύχει αυτό θα πρέπει η εταιρία να κηρύξει πτώχευση και να πουλήσει όλα της τα περιουσιακά στοιχεία.

Το Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε το Σεπτέμβριο του 2008 ένα σχέδιο για τη δημιουργία μιας νέας εταιρίας που θα εξαγοράσει το όνομα και το σήμα των Ο.Α. αλλά δε θα έχει καμιά σχέση μαζί της. Το σχέδιο αυτό προβλέπει τη συρρίκνωση του πτητικού έργου της εταιρίας στο 65% του σημερινού και την ιδιωτικοποίηση της νέας εταιρίας.

Το Μάρτιο του 2009 το ελληνικό δημόσιο συμφώνησε στη μεταβίβαση των Ολυμπιακών Αερογραμμών στον ιδιωτικό όμιλο MIG. Τη Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009 υπογράφηκε η συμφωνία ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ – MARFIN.















https://oaxworkers.wordpress.com/%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CE%BF-%CE%B1/
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Η ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1
 Παρόμοια θέματα
-
» Πανικός στον αέρα για πτήση της Ολυμπιακής
» Πέθανε αιφνιδίως ο Διευθυντής Αεροπορίας Στρατού
» Λεχαινά: Σοκ από αυτοκτονία 29χρονου αξιωματικού της Πολεμικής Αεροπορίας

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
To Agkyrovoli :: Ενότητα Διαφόρων Επιστημών :: Ελληνική Ιστορία-
Μετάβαση σε: