Θα περάσει το άρθρο 3;
Ολοκληρώνεται σήμερα η συζήτηση του νομοσχεδίου για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου στην Ολομέλεια της Βουλής, με την ψηφοφορία που αναμένεται να διεξαχθεί το μεσημέρι.
Υπέρ του νομοσχεδίου επί της αρχής έχουν ταχθεί ο ΣΥΡΙΖΑ, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες (πλην των Δημήτρη Καμμένου και Κώστα Κατσίκη), η Δημοκρατική Συμπαράταξη (πλην του Δημήτρη Κρεμαστινού) και το Ποτάμι.
Χρυσή Αυγή, ΚΚΕ και Ένωση Κεντρώων θα καταψηφίσουν το νομοσχέδιο, όπως και η Νέα Δημοκρατία, η οποία κατέθεσε δική της πρόταση.
Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο άρθρο 3 του νομοσχεδίου, όπου περιλαμβάνονται οι ρυθμίσεις για τους ανήλικους, και για το οποίο εκφράζονται ενστάσεις από την αντιπολίτευση, αλλά και από κυβερνητικούς βουλευτές, με τους ΑΝΕΛ να διαμηνύουν ότι δεν θα ψηφίσουν το συγκεκριμένο άρθρο, ενώ τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννη Μιχελογιαννάκη και Γεωργία Γεννιά να διατυπώνουν επίσης τη διαφωνία τους. Το αν θα ψηφιστεί το συγκεκριμένο άρθρο πιθανόν να εξαρτηθεί από τη στάση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, η οποία θα αποφασίσει σήμερα πώς θα ψηφίσουν οι βουλευτές της.
Τσίπρας σε Μητσοτάκη: Δεν σας άφησε ο Γεωργιάδης να στηρίξετε το νομοσχέδιο;
Σε κατά μέτωπο επίθεση προς τον απόντα, Κυριάκο Μητσοτάκη, προέβη ο πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου. «Δε σας άφησε ο κ. Γεωργιάδης;» ρώτησε ο κ. Τσίπρας, καθώς ο πρόεδρος της ΝΔ είχε συναντηθεί το καλοκαίρι με μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας και είχε δεσμευθεί πως θα στηρίξει το νομοσχέδιο.
«Καλούμαστε να διασφαλίσουμε το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό για κάθε πολίτη και άνθρωπο» είπε στην αρχή της ομιλίας του ο Αλέξης Τσίπρας, προσθέτοντας πως με το προς συζήτηση σχέδιο νόμου κάθε άτομο θα μπορεί να καθορίσει την ταυτότητα του φύλου με διαδικασία που δεν συνάδει σε ψυχιατρικοποίηση της απόφασής του.
Κατά τον πρωθυπουργό, είναι πράξη πολιτικής γενναιότητας για όποιον θέλει να αυτοπροσδιορίζεται ως προοδευτικός ή ως φιλελεύθερος. «Καμία θρησκεία ή αντίληψη για την οικογένεια δεν επιτάσσει να μένουν άνθρωποι στο περιθώριο ή να πετιούνται στον θεσμικό Καιάδα» είπε ο πρωθυπουργός και παρέθεσε στίχους του Μανόλη Αναγνωστάκη, αφήνοντας την πρώτη αιχμή κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος σύμφωνα με τον κ. Τσίπρα κρύβεται πίσω από το δάκτυλό του.
«Είστε υπέρ ή κατά.
Έστω απαντήστε μ’ ένα ναι, ή μ’ ένα όχι.
Το έχετε το πρόβλημα σκεφτεί.Το έχουμε σκεφτεί, ναι.
Όλοι μας το έχουμε σκεφτεί» παρέθεσε από το ποίημα του γνωστού ποιητή.
Εν συνεχεία, υποστήριξε πως η θεσμική αβελτηρία που είχαν επιδείξει τα κόμματα εξουσίας σκοντάφτει στις ανθρώπινες τραγωδίες, ενώ συμπλήρωσε πως «στο ρου της ιστορίας, εύκολα διαπιστώνει κάποιος ότι η συνισταμένη της συλλογικής προόδου των κοινωνιών βρίσκεται στη διαρκή αντιπαράθεση». «Σε αυτή την αντιπαράθεση», ανέφερε, «οι αρνητές της συλλογικής προόδου κατέφευγαν πάντα στην υπεράσπιση μιας συγκεκριμένης τάξης πραγμάτων, διότι "έτσι έχουν τα πράγματα"». «Και υπάρχει ένα νήμα που ενώνει τον τρόπο σκέψης και δράσης αυτών των ανθρώπων που τους συναντάμε στο διάβα του χρόνου. Είναι η βαθιά πίστη τους στη φυσική νομοτέλεια των κοινωνικών ανισοτήτων» είπε, πετώντας το δεύτερο καρφί προς τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης. «Αυτή που επικαλέστηκε ο κ. Μητσοτάκης στη ΔΕΘ ή όπως είπε ένας άλλος γκουρού του νεοφιλελευθερισμού: το λιοντάρι δεν είναι ίσο με τη ζέβρα».
«Εμείς, λοιπόν, τι να κάνουμε αγαπητοί φίλοι, είμαστε με τις ζέβρες κι όχι με τα λιοντάρια. Είμαστε με αυτούς που δεν έχουν φωνή ή πνίγεται η φωνή τους. Με τους στιγματισμένους, με τις καταπιεσμένες μειονότητες, με τους ανθρώπους που βιώνουν κάθε είδους ανισότητα και απομόνωση. Αυτών τα δικαιώματα έχουμε στόχο να υπερασπιστούμε» εξήγησε ο πρωθυπουργός και συνέχισε σε ανάλογο ύφος: «Άλλωστε το τι είναι φυσιολογικό να συμβαίνει και τι όχι, καθορίζεται και από τους εκάστοτε πολιτικούς και ιδεολογικούς συσχετισμούς. Κάποτε, για παράδειγμα, ήταν φυσιολογικό και νομικά κατοχυρωμένο οι εργάτες να δουλεύουν 16 ώρες την ημέρα. Ήταν φυσιολογικό και νομικά κατοχυρωμένο οι γυναίκες να μην λογίζονται ίσες απέναντι στους άνδρες. Ή ακόμα χειρότερα να αποτελούν ιδιοκτησία τους. Κάποτε η μοιχεία ήταν ποινικό αδίκημα. Και η σκλαβιά θεωρούνταν απώτατη συνέπεια του δικαιώματος στην ιδιοκτησία. Γιατί; Γιατί έτσι είχαν τα πράγματα. Και οι ισχυροί έντυναν, όπως και τώρα, την ανισότητα, την εκμετάλλευση ανθρώπων από ανθρώπους, την περιθωριοποίηση μεγάλων κοινωνικών ομάδων με στολές μεταφυσικές, πατριωτικές, ή ό,τι άλλο θέλετε».
Κατά όσων καλούν την κυβέρνηση να αποσύρει το νόμο, ο κ. Τσίπρας είπε πως η κυβέρνηση απαντά πως «έχει επιλέξει έναν άλλο δρόμο.Το δρόμο της υπεράσπισης και της διεύρυνσης των ατομικών ελευθεριών και δικαιωμάτων, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος δικαίου». Έπειτα, ο πρωθυπουργός πέρασε ξανά στην επίθεση κατά του προέδρου της ΝΔ: «Και αν το ερώτημα προς την κυβέρνηση απαντάται με παρρησία και ευθυκρισία, το ερώτημα προς την αντιπολίτευση ποιός θα το απαντήσει; Θα υποστηρίξει αυτή την πολιτική και νομική τομή που θεμελιώνεται στα ιδρυτικά νομικά κείμενα του σύγχρονου κόσμου αλλά και στο άρθρο 2 του Συντάγματος για την προστασία της αξίας του ανθρώπου καθώς και στις αρχές της ισότητας και της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας; Ή θα στρίψετε δια της τροπολογίας και της κατάθεσης άλλων νόμων;».
«Εξάλλου, ήταν ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης» επισήμανε, «που πριν λίγες εβδομάδες μετά από συνάντηση με την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, στις 12 Ιουλίου, είχε δεσμευτεί ότι θα στηρίξει και θα ψηφίσει επι της αρχής, τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης». Και διερωτήθηκε: «Τι έγινε ξαφνικά και άλλαξε γνώμη; Δε σας άφησε ο κ. Γεωργιάδης;», ενώ απηύθυνε το ίδιο ερώτημα στον κ. Βορίδη που βρισκόταν στην αίθουσα.
«Και για να χρυσώσετε το χάπι μετά, του πήρατε και το χαρτοφυλάκιο της άμυνας;» ήταν το επόμενο δηκτικό ερώτημα του πρωθυπουργού. «Εμ, δε του χρειάζεται το χαρτοφυλάκιο της άμυνας του αντιπροέδρου, γιατί έχει το χαρτοφυλάκιο του καθορισμού της γραμμής και της πολιτικής σας...» σχολίασε εξίσου ειρωνικά και εξήγησε: «Γιατί στην προσπάθεια σας να διατηρήσετε τη συνοχή σας, κάνετε διαρκώς παραχωρήσεις όχι μόνο στον αντιπρόεδρο, αλλά και στην ατζέντα ακροδεξιάς. Και έχετε μετατρέψει την Νέα Δημοκρατία σε ένα υβρίδιο νεοφιλελεύθερου φανατισμού στην οικονομία και ακραίου δεξιού λαϊκισμού στα ζητήματα του κράτους δικαίου και της προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών».
Σε παράλληλο σύμπαν ο Άδωνις
Σε παράλληλο σύμπαν κινήθηκε η ομιλία του αντιπροέδρου της ΝΔ, ο οποίος κατά διαστήματα ξέφυγε τελείως από το πλαίσιο της συζήτησης και αναφέρθηκε στα κάπιταλ κοντρόλ στη Βενεζουέλα, την περιβόητη φωτογραφία του Π. Καμμένου σε καζίνο του Λονδίνου αλλά και την επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στο Άγιο Όρος. Όταν όμως αποφάσισε να μιλήσει για το νομοσχέδιο, τοποθετήθηκε σαν να ήταν μέλος της Ιεράς Συνόδου.
Αφού χαρακτήρισε «ονείρωξη» το νομοσχέδιο, ο Άδωνις Γεωργιάδης κατηγόρησε την κυβέρνηση για υποκρισία, καθώς -όπως είπε- δήθεν ενδιαφέρεται για τα δικαιώματα των διεμφυλικών και την ομαλή κοινωνική τους ένταξη. Αιτιολόγησε το σκεπτικό του με το επιχείρημα πως η κυβέρνηση έκανε το νομοσχέδιο όσο το δυνατόν πιο αριστερό γινόταν για να ισορροπήσει με την επένδυση του Ελληνικού στο εσωκομματικό ακροατήριο του ΣΥΡΙΖΑ. «Ουαί υμίν φαρισαίοι υποκριταί» είπε αυτολεξεί και συμπλήρωσε πως «τα ψηφαλάκια σας νοιάζουν στην Αριστερά».
Σε εκείνο το σημείο βουλευτές της πλειοψηφίας αντέδρασαν, με τον αντιπρόεδρο της ΝΔ να ζητά τη βοήθεια του προεδρείου. «Χρήζω προστασίας κ. πρόεδρε» είπε. Εν συνεχεία, καταφέρθηκε κατά του Πάνου Καμμένου, ο οποίος «αποφάσισε να απόσχει της συζητήσεως» γιατί δεν θέλει να μπει στο κάδρο. Μάλιστα, παρέθεσε την άποψη πως υπάρχει νομοτέλεια στο σύμπαν γιατί ο υπουργός Εθνικής Άμυνας πήγε στην Βραζιλία, η οποία -σύμφωνα με τον ίδιο- είναι η κατεξοχήν χώρα για τις εγχειρήσεις αλλαγής φύλου.
«Άθεοι είστε και δεν έχετε κανένα δικαίωμα να μιλάτε ως άθεοι για την εκκλησία» φώναξε ως άλλος εκπρόσωπος της Ιεράς Συνόδου και όχι της ΝΔ. Σημείωσε δε πως για την εκκλησία «θα μιλάμε εμείς που την σεβόμαστε και την αγαπάμε. Εσείς, δεν έχετε καμία δουλειά με την εκκλησία».
Ο Άδωνις Γεωργιάδης σημείωσε πως η ΝΔ έχει καταθέσει τις δικές της προτάσεις, οι οποίες είναι σύμφωνες με την τελευταία απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. «Και δεν έχει κανένα λόγο η δική μας χώρα να ξεπεράσει αυτή την απόφαση και να πρωτοτυπήσει» υποστήριξε και έκλεισε το λόγο του απευθυνόμενος προς την κυβέρνηση: «Αν επιζητάτε τη συναίνεση και την προστασία αυτών των ανθρώπων να τις κάνετε αποδεκτές, αλλά δεν θα τις κάνετε γιατί θα χάσετε την ευκαιρία να έχετε αριστερό πρόσημο και να κάνετε παιχνίδι».
Δεν ψηφίζει ο Κρεμαστινός
Κατά του νομοσχεδίου για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου τάχθηκε ο αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Κρεμαστινός, προβαίνοντας σε μία ιστορική αναδρομή που δύναται να χαρακτηριστεί ακόμα και επικίνδυνη.
«Το ΠΑΣΟΚ έχει ταυτιστεί με τους προοδευτικούς νόμους σε αυτήν τη χώρα. Όμως, πρόοδος είναι η πλήρης απελευθέρωση με το σύνθημα ότι το σώμα του κάθε ανθρώπου του ανήκει και το κάνει ότι θέλει; Ιστορικά θα δείτε ότι οι περίοδοι που χαρακτηρίστηκαν από ηθική κατάπτωση, παρακμή και πλήρη ασυδοσία ήταν οι χειρότερες. Στην Ρωμαϊκή π.χ. Αυτοκρατορία επί σειράς αυτοκρατόρων όπως ο Νέρωνας και ο Καλιγούλας ήταν ό,τι χειρότερο έχει να επιδείξει η Ιστορία. Να φανταστείτε ότι διέτασσαν να κόβονται τα γεννητικά όργανα των δούλων τους για να τους χρησιμοποιούν ως γυναίκες. Αυτό θεωρείται πρόοδος; Αυτό θεωρείται ελευθερία του ατόμου; Αυτό θεωρείται υγιής κοινωνική συμπεριφορά;», ήταν η ιστορική αναδρομή του βουλευτή Δωδεκανήσων, ο οποίος προέβη σε έναν αποκρουστικό παραλληλισμό.
«Εάν δεν διασφαλιστούν όλα αυτά, δεν θα το ψηφίσω. Το λιγότερο, θα απόσχω της ψηφοφορίας» είπε ως προς την στάση του.
Το επιχείρημα με τον Αδάμ και τον... Γιώργο
Μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει παράλογο αποτελεί όμως μια πραγματικότητα. Εν έτει 2017 βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου τοποθετούνται για το ζήτημα της ταυτότητας φίλου χρησιμοποιώντας ως επιχείρημα τον Άδαμ και την Εύα.
Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του βουλευτή της ΝΔ Στέργιου Γιαννάκη, ο οποίος τοποθετήθηκε για το ζήτημα στο facebook, γράφοντας: «αν αυτές οι καταστάσεις ήταν φυσιολογικές, τότε ο Θεός δεν θα δημιουργούσε ( όπως μαθαίναμε στο σχολείο) τον Αδάμ και την Εύα… αλλά τον Αδάμ και τον... Γιώργο!».
Έγραψε χαρακτηριστικά ο κ. Γιαννάκης: «Με δεδομένο τον σεβασμό στην προσωπική ζωή του καθενός και της καθεμιάς, όπως και στην προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους, καλούμαστε να υιοθετήσουμε την δυνατότητα αλλαγής φύλου από το 14ο έτος της ηλικίας, χωρίς ιατρικές και ψυχιατρικές βεβαιώσεις, παρά μόνον με μία απλή αίτηση στο Ειρηνοδικείο, θέση επιστημονικώς και ηθικώς απαράδεκτη. Αν αυτές οι καταστάσεις ήταν φυσιολογικές, τότε ο Θεός δεν θα δημιουργούσε (όπως μαθαίναμε στο σχολείο) τον Αδάμ και την Εύα.. αλλά τον Αδάμ και τον... Γιώργο!».
Κακλαμάνης: Να καλύπτεται από τα ταμεία η εγχείρηση αλλαγής φύλου
Επικαλούμενος και τη ιατρική του ιδιότητα, ο Νικήτας Κακλαμάνης ζήτησε να καλύπτεται από τα ασφαλιστικά ταμεία η εγχείρηση φύλου.
Ο αντιπρόεδρος της Βουλής με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την νομική αλλαγή φύλου αναφέρθηκε σε εκείνους που επιλέγουν να προχωρήσουν σε εγχείρηση.
Εξήγησε «τον υποχρεωτικό ακρωτηριασμό δεν νομίζω ότι υπάρχει πτέρυγα που να μην τον καταδικάζει”, ανέφερε και πρόσθεσε «υπάρχουν όμως κάποια από αυτά τα άτομα που επιθυμούν να κάνουν πλαστική επέμβαση αυτό χρειάζεται εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό και εξειδικευμένο κέντρο. Μπορεί να κάνω λάθος, αλλά δεν γνωρίζω δημόσιο νοσοκομείο του ΕΣΥ που να έχει αυτό το εξειδικευμένο κέντρο και αυτό το εξειδικευμένο προσωπικό. Και αν υπάρχει θα είναι ένα.
Άρα εάν δεν υπάρχει στο δημόσιο τομέα, όπου βεβαίως καλύπτεται από τη γενική νομοθεσία της δωρεάν νοσοκομειακής περίθαλψης, και πρέπει να πάει στον ιδιωτικό τομέα σε εξειδικευμένο κέντρο, εντός ή εκτός Ελλάδος, εάν αυτό δεν καλυφθεί από έξοδα που θα εγκρίνει το ΕΣΥ ή το αντίστοιχο ταμείο, είναι δώρον άδωρον.
Διότι πόσες οικογένειες είναι τόσο πλούσιες για να καλύψουνε μια τέτοια επέμβαση για το παιδί τους; Συνήθως είναι ελάχιστες και αναγκάζονται τα άτομα αυτά να καταφύγουν σε κάτι που ούτε τα ίδια το θέλουν. Άρα νομίζω ότι αυτό, μέχρι αύριο, είτε κάποιος ψηφίσει υπέρ του νομοσχεδίου είτε ψηφίσει κατά, είναι μια προϋπόθεση που πρέπει να τη δούμε και αν δεν καλύπτεται, θα πρέπει να καλυφθεί.
Θα πρέπει να το δει ενδεχομένως ο υπουργός Υγείας με τον υπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης. Αυτόν τον προβληματισμό ήθελα να καταθέσω”.
Καρφί Καραμανλή για Γεωργιάδη
Απέρριψε μεν το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την ταυτότητα φύλου, άφησε όμως σαφείς αιχμές για τον Άδωνη Γεωργιάδη και την υπερσυντηρητική πτέρυγα της ΝΔ της οποίας ηγείται.
Ο λόγος για τον Κώστα Καραμανλή τον νεότερο ο οποίος κατά την τοποθέτησή του στη Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για την ταυτότητα φύλου διαχώρισε τη θέση του από αυτή του αντιπροέδρου του κόμματος, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι στη ΝΔ «έχουμε αποδείξει πως σεβόμαστε τα ανθρώπινα δικαιωμάτα».
«Στη ΝΔ δεν είμαστε μόνο φιλελεύθεροι στα οικονομικά, αλλά και στα κοινωνικά ζητήματα. Δεν μπορείς να είσαι το ένα χωρίς να είσαι το άλλο», πρόσθεσε για να συμπληρώσει ότι «είμαστε υπέρμαχοι του αριστοτελικού μέτρου και της λογικής, απεχθανόμαστε τα άκρα».
«Το νομοσχέδιο αυτό δεν είναι φιλελεύθερο, είναι επικίνδυνο και προβληματικό» υποστήριξε επιπλέον ο κ. Καραμανλής, ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι χειρίζεται με επιπολαιότητα ένα ευαίσθητο θέμα και προσπαθεί να το εκμεταλλευθεί επικοινωνιακά.
http://www.documentonews.gr/article/boylh-shmera-h-krisimh-pshfoforia-gia-thn-taytothta-fyloy-poioi-boyleytes-den-tha-pshfisoyn