Γυναικείες επιχειρήσεις που μας ενδιαφέρουν στο διαδίκτυο
Από τη Σοφία Παπαϊωάννου
Φωτογραφίες: Γιάννης Βαρουχάκης
Είναι όλες τους γυναίκες επιτυχημένες στον χώρο της τεχνολογίας και των επιχειρήσεων. Η ζωή τους άλλαξε τελείως, όταν αποφάσισαν να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά με σύμμαχο την τεχνολογία. Μερικές από τις συμμετέχουσες στη μηνιαία εκδήλωση Girls Geek Dinner, που τώρα γίνεται και στη χώρα μας, μάς μιλούν για τα μυστικά της επιχειρηματικότητας μέσω διαδικτύου.
Βίκυ Κουμάντου
http://tastefull.wordpress.com/Για τη Βίκυ η ζωή είναι γεμάτη γεύσεις -όχι μόνο φαγητού. «Η μαγειρική είναι για μένα ένα εργαλείο για να κάνω τη ζωή μου καλύτερη. Ολα τα δύσκολα τα έλυσα πάνω σε στρωμένο τραπέζι». Το μπλογκ της δεν είναι απλώς μια ιστοσελίδα μαγειρικής -δεν μεταφέρει μόνο συνταγές αλλά και την καθημερινότητά της. Η τάρτα με φράουλες, που έχει στο μπλογκ της, είναι γραμμένη με πολλή συγκίνηση. Η συνταγή είναι αφιερωμένη στη μητέρα της, ενώ η φωτογραφία του γλυκού έχει στην κορυφή έναν βασιλικό και μια υποσημείωση με ευχές για «καλή επιτυχία» των παιδιών στις σχολικές εξετάσεις τους. «Κάποιος που δεν ξέρει, μπορεί να κατεβάσει μια συνταγή από το Ιnternet και να φτιάξει μια αποτυχία. Εγώ μαγειρεύω 20 χρόνια και δοκιμάζω πάντα αυτά που προτείνω. Πολλές φορές ανεβάζω και συνταγές από την παράδοσή μας για να διασωθούν, όπως τα «μακαρόνια τσόλια», που είναι μια σπάνια αρβανίτικη συνταγή και μου την είχε πει η γιαγιά μου».
Η Βίκυ δούλευε για χρόνια σε διαφημιστική εταιρεία με εξαντλητικά ωράρια, μέχρι που μια μέρα πήρε την απόφαση να μειώσει τους ρυθμούς δουλειάς και να αφιερωθεί περισσότερο στα δυο παιδιά της. Σήμερα, που αυτά είναι στην εφηβεία, μπορεί να ασχολείται μέχρι και οκτώ ώρες την ημέρα με το μπλογκ της, το οποίο μέσα στους τρεις μήνες που το «τρέχει» έχει φτάσει στις 15.000 επισκέψεις τον μήνα.
Δέσποινα Μπακιρτζή
Είναι η γυναίκα που έφερε το Girls Geek Dinner στη χώρα μας. Στο ανεπίσημο αυτό δείπνο συναντιούνται γυναίκες επιχειρηματίες αλλά και όσες θέλουν να μάθουν περισσότερα για την τεχνολογία στην καθημερινότητά μας. Η ιδέα ξεκίνησε από την Αγγλία και γρήγορα εξαπλώθηκε σε 17 χώρες.
Η Δέσποινα είναι προγραμματίστρια αλλά για χρόνια δούλευε σε περιοδικά τεχνολογίας. «Εζησα τη μοναξιά της γυναίκας στον χώρο της τεχνολογίας», εξηγεί. «Εχει τύχει να είμαι σε εκδήλωση εταιρείας τεχνολογίας με 300 άτομα καλεσμένους και να είμαι η μοναδική γυναίκα. Στόχος του girls geek dinner δεν είναι να δημιουργήσουμε επαγγελματίες της τεχνολογίας αλλά να ενθαρρύνουμε τις γυναίκες να χρησιμοποιούν την τεχνολογία στην καθημερινότητά τους», καταλήγει.
Ομιλήτριες στα ggd είναι γυναίκες που πέτυχαν στον χώρο της τεχνολογίας, ενώ το κοινό αποτελείται από φοιτήτριες, κάποιες που ξεκινούν δουλειές στις νέες τεχνολογίες, αλλά και πολλές που απλώς χρησιμοποιούν το Internet για να αγοράσουν βιβλία ή να κατεβάσουν μουσική ή βίντεο. «Στα ggd προσφέρουμε εκπαίδευση για όλες αυτές τις υπηρεσίες που παρέχει δωρεάν σήμερα η τεχνολογία. Βασικό κομμάτι της εκδήλωσης, όμως, είναι να γνωριστούμε με γυναίκες με παρόμοια ενδιαφέροντα», προσθέτει. Η Δέσποινα γνωρίζει καλά ότι πολλές από τις γυναίκες που έρχονται στα ggd είναι σκληρά εργαζόμενες, με οικογένειες και καριέρες, που για να «τρέχουν» τα μπλογκ ή τις ιστοσελίδες τους ξενυχτάνε τα βράδια.
Μαριάντζελα Λέστου
http://look4studies.comΗ Μαριάντζελα Λέστου, με σπουδές μάνατζμεντ στην Αγγλία και στην Ελλάδα, έχει φτιάξει την πιο ολοκληρωμένη ιστοσελίδα για γρήγορη και εύκολη αναζήτηση πανεπιστημίων και εκπαιδευτικών οργανισμών στη χώρα μας. «Δεν υπήρχε μια ολοκληρωμένη ιστοσελίδα που να συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες σπουδών. Στο site που δημιούργησα ο χρήστης μπαίνει δωρεάν και μπορεί με ένα κλικ να επικοινωνήσει απευθείας με το πανεπιστήμιο που τον ενδιαφέρει. Εκτός από πληροφορίες για όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, μπορεί κάποιος να μάθει και για εκπαιδευτικά σεμινάρια ή μεταπτυχιακά», μας εξηγεί. Η Μαριάντζελα έχει ήδη έσοδα από το site της αφού πολλοί είναι οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί αλλά και οι εταιρείες που θέλουν να διαφημίσουν τις υπηρεσίες τους στο δυναμικό ηλικιακά κοινό των 15-35 χρόνων στο οποίο κυρίως απευθύνεται το site αλλά και στους γονείς που το επισκέπτονται. Επόμενο βήμα για τη Μαριάντζελα είναι να προσθέσει πληροφορίες και για πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Κατερίνα Καραγιάννη
http://www.days4u.grΜε ένα κλικ στο site της Κατερίνας Καραγιάννη μπορείς να βρεις διάφορες πρωτότυπες ιδέες για δώρο: από μια πτήση με μονοκινητήριο αεροπλάνο πάνω από τον Σαρωνικό μέχρι ένα απλό μισάωρο μασάζ. Η Κατερίνα Καραγιάννη και ο συνεργάτης της σπούδασαν και ζούσαν στο Λονδίνο, όπου «τα δώρα εμπειρίας», όπως λέγονται, ήταν πολύ διαδεδομένα. Οταν επέστρεψαν στην Ελλάδα αποφάσισαν να ξεκινήσουν τη δική τους ιστοσελίδα. Ξεκίνησαν να δουλεύουν στο σπίτι τους και έστησαν μια εταιρεία με τα λιγότερα δυνατά έξοδα. Η εταιρεία ήταν κερδοφόρα από τον πρώτο μήνα και σήμερα έχουν κανονικά γραφεία, πληρώνουν υπάλληλο και συντηρούνται δύο άνθρωποι από τα κέρδη που βγάζουν. Η ιστοσελίδα τους έχει πάνω από 1.000 επισκέψεις την ημέρα αλλά σε περιόδους γιορτών, πολλαπλασιάζονται. Στην ιστοσελίδα μπορείς να αγοράσεις ασυνήθιστα δώρα σε τιμές που ξεκινούν από 25 ευρώ το άτομο για paintball ή 35 ευρώ για μασάζ μισής ώρας, μέχρι 1.500 ευρώ για ένα διώροφο λεωφορείο που μπορεί να κλείσει κάποιος για τον γάμο του.
Βενετία Κουσία
Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας ανθρώπινου δυναμικού Manpower
Η Βενετία Κουσία είναι μια επιτυχημένη επιχειρηματίας που παρακολουθεί φανατικά τα ggd και πιστεύει ότι σήμερα η τεχνολογία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. «Οπως γνωρίζουμε ξένες γλώσσες, έτσι πρέπει να ενημερωνόμαστε και για την τεχνολογία», μας λέει. «Στα ggd πάω για να αφουγκραστώ την αγορά, δεν πάω για να προσλάβω κόσμο. Εκεί συναντάς ανθρώπους σε έναν ελεύθερο χώρο, όχι σε μια επαγγελματική συνέντευξη, και μπορείς να επικοινωνήσεις καλύτερα. Θα ήθελα πολύ, μέσα από τέτοιες συγκεντρώσεις, να μπορώ να βοηθάω τον κόσμο να βρει το στίγμα του στον επαγγελματικό στίβο».
Πηνελόπη Καπνουλά
http://www.ermou.gr/blog/Η Πηνελόπη Καπνουλά σπούδαζε αρχιτεκτονική στον Βόλο και από χόμπι ξεκίνησε να γράφει στο μπλογκ της τι αγοράζει και τι φοράει. Κάποια μέρα επικοινώνησε μαζί της η Βίκη Κολοβού, που «τρέχει» το μπλογκ ermoumag και την ιστοσελίδα ermou.gr και της πρότεινε να συνεργαστούν. Στην ιστοσελίδα ermou.gr βρίσκονται καταχωρημένα όλα τα καταστήματα της Ερμού. Υστερα από ένα χρόνο που «τρέχει» το πρόγραμμα, ξεκίνησαν να μπαίνουν και διαφημίσεις ενώ στα σκαριά βρίσκεται η ιδέα και για virtual διαφημίσεις. Η Πηνελόπη έχει αναλάβει να δίνει πληροφορίες για όλες τις προσφορές, εκπτώσεις ή νέες κολεξιόν. Η ιστοσελίδα της Ερμού σύντομα θα επεκταθεί στις Σταδίου, Σκουφά, Πατησίων και Κηφισίας ενώ τώρα δοκιμάζουν να αυξήσουν τα έσοδά τους λειτουργώντας ως «προσωπικοί αγοραστές». «Σκεφτόμαστε μια υπηρεσία για τις γυναίκες που δεν έχουν χρόνο να ψωνίζουν. Ετσι θα αγοράζουμε εμείς τα ρούχα για λογαριασμό τους».
http://trans.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_womdeco_5_19/06/2009_285082