Το «This is it» δεν είναι μια κινηματογραφική ταινία αλλά ένα προϊόν-ντοκουμέντο φτιαγμένο για να καλύψει το κενό των sold-out συναυλιών στο Λονδίνο που δεν έδωσε ποτέ ο Μάικλ Τζάκσον.
Μονταρισμένο στη βάση 100 και πλέον ωρών κατά τις οποίες ο Τζάκσον έκανε πρόβες για το μεγάλο σόου που θα σήμαινε την επιστροφή του, αποτελεί ήδη γεγονός για το παγκόσμιο κινηματογραφικό μποξ όφις, καθώς οι προπωλήσεις των εισιτηρίων του σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Προγραμματισμένο να κάνει πρεμιέρα στις περισσότερες χώρες του κόσμου, όπως και στην Ελλάδα, την Τετάρτη 28 Οκτωβρίου, αποτελεί μια σύνθεση από συνεντεύξεις και εμφανίσεις του Μάικλ Τζάκσον μπροστά και πίσω από τη σκηνή όπου έκανε τις πρόβες του. Τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο επί 20 χρόνια δημιουργικός συνεργάτης του και σκηνοθέτης του σόου στην O2 Arena του Λονδίνου Κένι Ορτέγκα (το όνομά του συνοδεύεται συνήθως από το προσωνύμιο «ο μαέστρος των δισεκατομμυρίων» και είναι πασίγνωστο καθώς ο ίδιος έχει βάλει το χεράκι του μέχρι και στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ατλάντας, ενώ σκηνοθέτησε το πρόσφατο «High school musical: Η αποφοίτηση» και έχει αναλάβει το ριμέικ του «Footloose»).
Το φιλμ, με τον ποπ σταρ να τραγουδά και να χορεύει (το μονταρισμένο υλικό περιλαμβάνει σκηνές που μαγνητοσκοπήθηκαν από τον περασμένο Μάρτιο έως τον Ιούνιο), έχει την πλήρη στήριξη του Ιδρύματος Μάικλ Τζάκσον και προωθείται από τη Sony Pictures Entertainment και τη Sony Music Entertainment σαν μια διαφορετική συναυλία ή ένα μουσικό ντοκιμαντέρ, αν προτιμάτε, στο πλαίσιο μιας εμπορικής καμπάνιας που περιλαμβάνει ακόμα ρούχα, κέρματα, κάρτες και ζωάκια που... τραγουδούν - όλα με επίκεντρο τον Μάικλ Τζάκσον. Μέχρι το τέλος του 2009, οι εκτελεστές της διαθήκης του υπολογίζουν ότι ο σταρ θα «βγάλει» κοντά στα 200 εκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις - ρεκόρ.
Αναβίωση του μύθου
Ο θάνατος του Τζάκσον στις 25 Ιουνίου έκανε τέτοια σωτήρια ένεση αναβίωσης στον μύθο του ώστε, τέσσερις μήνες μετά να μιλάμε για μια δεύτερη επιτυχημένη καριέρα με «φρέσκο εμπόρευμα». Σαν αυτές των Ελβις Πρίσλεϊ, Χιθ Λέτζερ, Μέριλιν Μονρόε, Φρανκ Σινάτρα και πολλών άλλων που φιγουράρουν ως οι πιο πλούσιοι νεκροί του πλανήτη με κέρδη που ζηλεύουν οι ζωντανοί (ο Ελβις απέφερε 52 εκατομμύρια δολάρια σε κέρδη το 2008!).
Αρκεί και μόνο να ρίξουμε μια ματιά στα νούμερα που έχουν ανακοινωθεί επισήμως για τις προπωλήσεις της ταινίας, η οποία, σημειωτέον, θα προβάλλεται στις αίθουσες για δύο μόνο εβδομάδες, επιτείνοντας με αυτό τον τρόπο τη λαχτάρα των πιστών φανς να προλάβουν να δουν τον Μάικλ Τζάκσον στη μεγάλη οθόνη.
Στη Βρετανία, περισσότερα από 30.000 εισιτήρια πουλήθηκαν μέσα στις πρώτες 24 ώρες της προπώλησης, η οποία ξεκίνησε στις 27 Σεπτεμβρίου, ξεπερνώντας τα προηγούμενα ρεκόρ των ταινιών Χάρι Πότερ και του Αρχοντα των Δαχτυλιδιών, ενώ μέχρι πριν από μία εβδομάδα, είχαν πουληθεί περισσότερα από 120.000 εισιτήρια. Στην Ιαπωνία, οι προπωλήσεις ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο δολάρια σπάζοντας τα τοπικά ταμειακά ρεκόρ, ενώ στη Γερμανία και τη Γαλλία, χιλιάδες κόσμου έκαναν ουρές έξω από κεντρικούς κινηματογράφους για να εξασφαλίσουν πρώτοι μια θέση.
Οσον αφορά την κατάσταση στις ΗΠΑ, που αποτελούν τον βασικό «δείκτη» της κίνησης των ταινιών, εκεί περισσότερες από 1.600 προβολές έχουν ξεπουλήσει όλα τους τα εισιτήρια, τοποθετώντας το φιλμ στο ίδιο καυτό επίπεδο αναμονής με άλλες ταινίες που έχουν μεγάλο ρεύμα, όπως η «Νέα σελήνη», που βγαίνει τον Νοέμβριο. Στόχος της «Sony» είναι να ξεπεράσει τα κέρδη τής μέχρι σήμερα πιο προσοδοφόρας ταινίας- συναυλίας, που δεν είναι άλλη από το «Χάνα Μοντάνα και Μάιλι Σάιρους: Οι καλύτερες στιγμές σε μια συναυλία», που μάζεψε πέρυσι περισσότερα από 70 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Γι’ αυτό και το «This is it» θα προβληθεί σε πολλές αίθουσες - σε 3.500 υπολογίζονται εκείνες στις ΗΠΑ και τον Καναδά, ενώ 8.500 κόπιες θα σταλούν σε 75 χώρες.
Οσο για τη μεγάλη πρεμιέρα, αυτή θα γίνει στο Λος Αντζελες, στο Νόκια Θίατερ Λ.Α. Λάιβ την Τρίτη 27 Οκτωβρίου, στις 6 μ.μ. τοπική ώρα, για να συνοδευτεί από 25 και πλέον παγκόσμιες πρεμιέρες ανά τον κόσμο. Σε περισσότερες από 15 πόλεις, μεταξύ των οποίων η Νέα Υόρκη, το Ρίο Ντε Ζανέιρο, το Λονδίνο, το Βερολίνο, το Γιοχάνεσμπουργκ και η Σεούλ, η ταινία θα προβληθεί ταυτόχρονα, με παράλληλες αναμεταδόσεις από την επίσημη «πρώτη» στο Λος Αντζελες μέσω δορυφόρου. Αλλες πόλεις, συμπεριλαμβανομένης της Μόσχας, του Τόκιο, του Σίδνεϊ και του Παρισιού, θα φιλοξενήσουν ανεξάρτητες εκδηλώσεις για την πρεμιέρα.
Οπότε, ναι, το εν λόγω ντοκιμαντέρ αποτελεί ένα φαντασμαγορικό γεγονός. Για ολόκληρη τη σοουμπίζνες. Ο πρόωρα χαμένος βασιλιάς νεκραναστήθηκε και το βασιλικό στέμμα του κυρίαρχου καλλιτέχνη στην αγορά είναι δικό του.
Πηγή: new.e-go.gr