Η ικανότητα να διατηρεί κάποιος θετική στάση αποτελεί ουσιαστικό
στοιχείο των ηγετικών δεξιοτήτων και της υπευθυνότητας. Οπότε, πάρτε
μια βαθιά ανάσα και φορέστε το χαρούμενο πρόσωπό σας. Δείτε πώς
μπορείτε να το κάνετε αυτό.
Η θετική στάση, ακόμη και το να πασχίζετε να είστε πρόσχαροι, δεν είναι
πάντοτε εύκολο στο χώρο εργασίας. Η Pat Heim θυμάται μια έντονη
αντιπαράθεση σε μια αίθουσα συνεδριάσεων μεταξύ δύο ανδρών, με τα
εκτελεστικά στελέχη να φωνάζουν το ένα στο άλλο και να χτυπούν τις
γροθιές τους στο τραπέζι.
Η Heim ήταν μία από τους αμήχανους
παρευρισκόμενους και για εκείνη, ήταν ένα πρακτικό μάθημα σχετικά με το
ρόλο που διαδραματίζει η διάθεση στο χώρο εργασίας. Αυτό το είδος
έκρηξης αποτελεί κακό στοιχείο για κάθε επαγγελματία, αλλά αξίζει να
σημειώσουμε ότι η υπερβολικά συναισθηματική ή κυκλοθυμική συμπεριφορά
κρίνεται συχνά περισσότερο αυστηρά όταν προέρχεται από μια γυναίκα,
αναφέρει η Heim, CEO του ομίλου Heim Group, μιας εταιρείας συμβούλων
που εξειδικεύεται στις διαφορές λόγω φύλου στο χώρο εργασίας, και
συγγραφέας του βιβλίου Hardball for Women: Winning at the Game of
Business (Σκληρή μπάλα για τις γυναίκες. Πώς να κερδίσετε στο παιχνίδι
των επιχειρήσεων.).
Περισσότερα:
Ο εγκέφαλος ενάντια στη διάθεσηΠερισσότερα:
10 τρόποι αντιμετώπισης της κακής διάθεσηςΦωτοθήκη:
10 τρόποι για να είστε πιο ευτυχείς σήμεραΦωτοθήκη:
Πώς να διαπιστώσετε πού ταιριάζετε«Μια γυναίκα μπορεί να θεωρείται επί 6 ή 7 μήνες ως το πρόσωπο με το οποίο
όλοι τα πάνε καλά, αλλά αρκεί μια κακεντρεχής παρατήρηση και θα της
κολλήσουν την ετικέτα για ένα ή δύο χρόνια», συμφωνεί η Courtney Lynch,
συνιδρύτρια της Lead Star, ενός ομίλου συμβουλευτικής σε θέματα ηγεσίας
από το Fairfax της Βιρτζίνια.Πέρα από το ότι οι επιπτώσεις μιας
έκρηξης οργής, ή ακόμη και ένα σαρκαστικό παίξιμο των ματιών, μπορούν
να έχουν μακροχρόνια επίπτωση στην αυθεντία ενός εκτελεστικού
στελέχους, μπορούν επίσης να διαταράξουν ολόκληρη την ομάδα. Οι έρευνες
δείχνουν ότι η κακή διάθεση μεταδίδεται όπως τα κύματα.
Η Sigal Barsade, Ph.D., επίκουρος καθηγήτρια μάνατζμεντ στη σχολή Wharton
School του Πανεπιστημίου της Πενσυλβανία, έχει πραγματοποιήσει πολλές
μελέτες σχετικά με τα «μεταδοτικά συναισθήματα» σε επαγγελματικά
περιβάλλοντα και ανακάλυψε ότι, ναι, είναι δυνατό να κολλήσετε μια κακή
διάθεση. Δεν είναι ακριβώς όπως η γρίπη των χοίρων, αλλά είναι
βέβαιο ότι καμία διευθύντρια δεν θέλει να διαχέονται αρνητικά
συναισθήματα στο γραφείο της, ιδιαίτερα εάν η διάθεσή της είναι στο
απόλυτο μηδέν.
Η ικανότητα να ελέγχετε τα συναισθήματά σας
αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο των ηγετικών δεξιοτήτων και της
υπευθυνότητας. Οι καλύτεροι διευθυντές αντιλαμβάνονται τη σύνδεση που
υφίσταται ανάμεσα στην αρνητική διάθεση στο χώρο εργασίας και τον
αρνητικό ισολογισμό. Βλέποντας το θέμα από την αντίθετη όψη, σύμφωνα με
τη μελέτη του Καθηγητή Barsade για το 2007, στη συγγραφή της οποίας
συμμετείχε και ο Donald Gibson, επίκουρος καθηγητής μάνατζμεντ στη
σχολή Dolan School of Business στο Πανεπιστήμιο του Fairfield:
«Η έκφραση θετικών συναισθημάτων και θετικής διάθεσης τείνει να βελτιώνει
την απόδοση σε ατομικό, ομαδικό και οργανωτικό επίπεδο.» «Ειδικότερα
σήμερα, λόγω της κατάστασης της οικονομίας, τα άτομα αναζητούν ηγέτες
που μπορούν να τους ηρεμήσουν σε ένα χαοτικό περιβάλλον», αναφέρει η
Lynch, συνεργάτης συγγραφέας του βιβλίου Leading from the Front:
No-Excuse Leadership Tactics for Women (Ηγεσία από το μέτωπο: Τακτικές
ηγεσίας χωρίς δικαιολογίες, για γυναίκες).
Κατά γενικό κανόνα, οι άνθρωποι αποκτούν άσχημη διάθεση ή εξαγριώνονται ως απάντηση στο μένος, το φόβο ή την αποτυχία, είτε αυτά τα φαινόμενα είναι πραγματικά είτε απλώς τα αντιλαμβάνονται ως τέτοια. Έτσι, τι θα κάνετε όταν το
τηλεφώνημα της αδελφής σας, που σας ενημερώνει ότι τα δίδυμα παιδιά σας
πλημμύρισαν --πάλι-- το μπάνιο, σας πετύχει ακριβώς τη στιγμή που
πηγαίνετε σε μια συνάντηση με πελάτη;Το πρώτο βήμα είναι η
αυτογνωσία και το δεύτερο ο αυτοέλεγχος. Παραδεχτείτε στον εαυτό σας
ότι, ναι, είστε σε κακή διάθεση και στη συνέχεια, φροντίστε να μη
δείξετε αυτή την κακοδιαθεσία σας.
«Ορισμένοι άνθρωποι σκέφτονται,
"Έτσι λειτουργώ εγώ, κλαίω, φωνάζω, γίνομαι κυκλοθυμική"», αναφέρει η
Lynch. «Όμως, ακριβώς αυτή η συμπεριφορά αποξενώνει τους ανθρώπους και
υποσκάπτει την αξιοπιστία σας.» Τι μπορείτε να κάνετε; Το
ForbesWoman ζήτησε από ειδικούς στην ολιστική ιατρική και την ψυχολογία
να μοιραστούν μαζί του τις συμβουλές που δίνουν στους πελάτες τους.
Ορισμένες από τις προτάσεις τους προσφέρουν μια καινούρια προοπτική
(ποιος γνώριζε τα οφέλη του περπατήματος με βαριά βήματα
ενώ άλλες
είναι σοφά λόγια που αξίζει να επαναλάβουμε.